Un recent studiu a relevat că 24,1% dintre respondenții din România consideră sectorul public ca fiind cel mai sigur în caz de criză, iar o proporție similară, de 24%, optează pentru industria alimentară. În plus, sectorul farmaceutic este perceput ca având capacitatea de a face față provocărilor economice.
În contrast, domenii precum imobiliarele, turismul, asigurările și HoReCa sunt văzute ca având o stabilitate mai scăzută, primind astfel un grad de încredere mai mic ca angajatori.
Participanții la sondaj au indicat că, în viziunea lor, domeniile cu cel mai mare potențial de creștere pe termen mediu și lung, după o criză, sunt bankingul și serviciile financiare, construcțiile, industria alimentară, energia și agricultura. Pe de altă parte, imobiliarele și HoReCa continuă să aibă un nivel scăzut de încredere, alături de call-centere, sectorul naval, aeronautic și automotive.
Când au fost întrebați despre criteriile de evaluare a unui loc de muncă, 83% dintre respondenți au menționat stabilitatea locului de muncă ca fiind cea mai importantă, urmată de salariul mediu net, beneficiile oferite, oportunitățile de dezvoltare profesională și vechimea angajatorilor.
De asemenea, 75% dintre români au declarat că sunt dispuși să se recalifice profesional pentru a naviga mai bine printr-o perioadă economică instabilă, în timp ce 21% iau în considerare această opțiune, dar nu sunt încă hotărâți, iar 4% au respins categoric ideea.
În ceea ce privește tipul de companie, marii angajatori multinaționali sunt percepuți ca fiind cei mai siguri în fața incertitudinilor economice, urmați de companiile de stat. Numai 10% dintre respondenți au încredere în start-up-uri și companii antreprenoriale.