Românii aleg din ce în ce mai mult bicicleta: 3.000 de km de piste în plan pentru anul viitor

Românii aleg din ce în ce mai mult bicicleta: 3.000 de km de piste în plan pentru anul viitor

În România, popularitatea bicicletelor este în continuă creștere, susținută de un număr tot mai mare de trasee, parcări și localuri dedicate pasionaților de ciclism. Până la vara anului viitor, se estimează că vor fi construite încă 3.000 de kilometri de piste pentru biciclete, fonduri provenind din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), cu condiția ca autoritățile să respecte termenele stabilite.

Recent, la Saschiz, județul Mureș, s-a desfășurat o competiție pentru amatorii de ciclism, la care au participat peste 1.400 de bicicliști. Acest eveniment a evidențiat interesul în creștere al românilor pentru sportul pe două roți.

Un mare retailer de articole sportive a raportat o creștere de 8% în vânzările de biciclete, plasând România pe locul doi în Europa, după Polonia. Daniel Gîrbea, manager de departament biciclete, a observat o tendință tot mai mare în rândul familiilor care cumpără biciclete pentru copii.

De asemenea, cererea pentru biciclete electrice a crescut cu 50%, fiind din ce în ce mai utilizate pentru transport urban și activități precum curieratul. Mihai Biro, un curier, menționează că tot mai mulți colegi de liceu, inițial sceptici, au început să adopte acest mod de transport după ce au văzut beneficiile financiare.

Infrastructura pentru bicicliști se îmbunătățește, iar în Brașov, autobuzele care circulă spre Poiană au început să transporte biciclete, având remorci special concepute. Ciprian Popescu, instructor sportiv, subliniază că aceste autobuze pot transporta până la 10 biciclete simultan.

România a primit 250 de milioane de euro prin PNRR pentru dezvoltarea rețelei de piste, dar există îngrijorări legate de întârzierile în implementarea proiectului. Radu Mititean, președintele Federației Bicicliștilor din România, a menționat lipsa unor normative clare de proiectare, ceea ce poate duce la ineficiențe.

Autoritățile sunt sub presiune, având riscul de a pierde fondurile dacă lucrările nu sunt finalizate la timp.

Etichete: biciclete infrastructură PNRR sport vânzări biciclete
Autor: Paraschiv Dumitru