România se distinge în industria auto, dar un război comercial ar putea schimba totul

România se distinge în industria auto, dar un război comercial ar putea schimba totul

În ultimii ani, războaiele comerciale și competiția pentru resurse și forță de muncă ieftină au afectat sever industria auto, determinând mulți producători să își reducă activitatea. Totuși, România reușește să se evidențieze prin costurile de salarizare per vehicul, care sunt mai scăzute comparativ cu China, conform unui studiu realizat de firma de consultanță germană Oliver Wyman.

Deși România se alătură unor țări precum Maroc și Mexic, aceasta se situează sub China în ceea ce privește costul forței de muncă. Acest avantaj competitiv, însă, riscă să fie compromis de un posibil război comercial între Statele Unite și Uniunea Europeană, în absența unui acord comercial.

Analiza evidențiază diferențele semnificative în costurile forței de muncă între diverse națiuni, subliniind că China nu mai detine cel mai mic cost, fiind depășită de România, Maroc și Mexic. Producătorii de automobile din Franța au început să își mute producția în Maroc, iar Mexicul a devenit o bază strategică pentru marii jucători din industrie. Totuși, noile tarife comerciale ar putea afecta aceste avantaje.

Deși nu se oferă un număr concret pentru costurile salariale în România, se știe că pentru producătorii chinezi acest cost se ridică la 585 de dolari pentru fiecare vehicul fabricat. Diverse variabile, cum ar fi complexitatea designului, influențează aceste costuri, iar producătorii chinezi au optimizat procesele pentru a reduce numărul de ore necesare proiectării.

În concluzie, chiar dacă România are un avantaj competitiv în industria auto, incertitudinile comerciale globale ar putea schimba rapid peisajul economic.

Etichete: competitivitate costuri forță de muncă industrie auto război comercial România
Autor: Paraschiv Dumitru