Kumho Tire plănuiește să construiască prima sa fabrică pe continentul european în următorii doi ani, având în vedere Polonia, Serbia și Portugalia ca opțiuni principale. De asemenea, România și Turcia au fost incluse în discuții, însă sud-coreenii au decis să se reorienteze, conform Profit.ro.
„Acum evaluăm zonele potențiale rămase pentru fabrică”, a declarat CEO-ul Kumho Tire, Jung Il-taik, citat de just-auto.com.
Prin această decizie, România ratează o investiție estimată la 750 de milioane de euro, sumă asociată proiectului propus de Kumho Tire. Deschiderea unei fabrici în Europa reprezintă o strategie a sud-coreenilor de a reduce costurile operaționale, aducând producția mai aproape de giganții auto europeni.
Kumho Tire Company deține în prezent opt fabrici, amplasate în Coreea de Sud, China, Statele Unite și Vietnam. Cunoscută anterior sub numele de Samyang Tire, compania a operat ca o unitate de afaceri a Grupului Kumho Asiana și, din 2018, este o subsidiară a conglomeratului chinez de anvelope Doublestar.
În prezent, Kumho Tire colaborează cu producători auto europeni precum Volkswagen și Peugeot, anvelopele fiind transportate cu vaporul de la fabrica din Vietnam. De asemenea, compania intenționează să semneze noi contracte cu clienți precum Mercedes-Benz după finalizarea fabricii europene, care va avea o capacitate anuală de 12 milioane de unități, conform Business Korea.
După achiziția sa de către Doublestar în 2018, Kumho Tire a reușit să revină la profitabilitate în 2022 și a raportat în 2023 cel mai mare profit operațional din istoria sa, estimat la 309 milioane USD.
În 2023, compania a generat 23,8% din vânzările sale de pe piața europeană, majoritatea provenind din anvelopele de schimb. Totuși, proporția de anvelope pentru echipamente originale furnizate unor producători precum Volkswagen și Peugeot a fost de sub 25%. Fără o fabrică locală, atragerea producătorilor auto europeni ca „clienți fideli” s-a dovedit a fi o provocare. În prezent, comenzile europene sunt onorate prin expedierea de produse fabricate în Vietnam, unde aprovizionarea cu materii prime, precum cauciucul natural, este mai fezabilă.