România asigură finanțare totală pentru proiectele din PNRR în sectorul transporturilor

România asigură finanțare totală pentru proiectele din PNRR în sectorul transporturilor

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a confirmat că România va beneficia de finanțare integrală din fonduri europene pentru proiectele incluse în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) destinate sectorului transporturilor. Această decizie a fost luată în urma discuțiilor cu reprezentanții Comisiei Europene, care au asigurat că nu va fi necesară cofinanțare din bugetul de stat.

MTI a explicat că ajustările financiare, cauzate de creșterile de prețuri la materiale de construcție, energie și carburant, vor fi acoperite din fonduri europene, conform Ordonanței de Urgență nr. 64/2022.

Printre proiectele care vor beneficia de finanțare 100% din PNRR se numără:

  • Infrastructură rutieră:
  • Autostrada Moldovei (A7), tronsoanele Focșani – Pașcani;
  • Autostrada Lugoj – Deva (A1), secțiunile D și E (tunelurile de la Margina – Holdea).
  • Infrastructură feroviară:
  • Toate cele 4 loturi ale tronsonului CF Cluj – Episcopia Bihor;
  • Un lot din tronsonul CF Arad – Timișoara – Caransebeș (Lugoj – Timișoara).

De asemenea, ministerul a subliniat că nu vor fi returnate sumele cheltuite pentru proiectele deja finalizate sau în stadii avansate de execuție, care se ridică la 2,3 miliarde de euro. Printre acestea sunt:

  • Autostrada Buzău – Focșani (A7), finalizată;
  • Lotul 1 al Autostrăzii Ploiești – Buzău (A7), dat în circulație;
  • Secțiunile Leghin – Moșca și Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (A8);
  • Secțiunile Nădășelu – Poarta Sălajului (Autostrada Transilvania);
  • Loturile 1, 3 și 4 din tronsonul CF Arad – Timișoara – Caransebeș.

Ministerul a asigurat că toate aceste proiecte vor continua prin Programul Transport 2021–2027 sau din alte surse europene convenite cu Comisia Europeană. Ministrul Ciprian Șerban a declarat că aceste măsuri asigură continuitate în investițiile din infrastructură, benefice pentru cetățeni, fără a pune povara cofinanțării pe bugetul național.

Modificările în ceea ce privește finanțarea nu sunt datorate unor erori administrative, ci unor necorelări tehnice între sistemele de achiziții europene și naționale.

Informatii preluate si adaptate din: Stirile PROTV
Etichete: finanțare europeană infrastructură feroviară infrastructură rutieră PNRR transporturi
Autor: Paraschiv Dumitru