În România, un număr semnificativ de peste 1.500 de specialiști sunt implicați în reformarea programelor educaționale pentru învățământul liceal. Aceste inițiative sunt menite să aducă schimbări semnificative, cu primele rezultate așteptate în termen de 4-5 ani.
Alegerea experților care vor contribui la dezvoltarea noilor curricule s-a bazat pe pregătirea academică, experiența în proiectarea curriculară și activitatea didactică anterioară. Propunerile din partea Academiei Române, universităților și organizațiilor asociate ministerului sunt, de asemenea, considerate.
Ministrul Educației, Daniel David, a subliniat importanța stabilirii unui conținut educațional relevant pentru prevenirea analfabetismului funcțional și a așteptărilor de a crește relevanța socială a studiilor liceale.
Specialiștii sunt instruiți să dezvolte programe mai puțin încărcate și să se bazeze pe modele europene, asigurându-se că există o continuitate logică între gimnaziu și universitate. De asemenea, se preconizează ca 25% din timpul alocat unei discipline să fie dedicat activităților practice.
Expertul în educație, Marian Stas, a avertizat că este esențial ca programele să nu devină prea complexe sau sofisticate, ceea ce ar putea îngreuna procesul de învățare pentru elevi.
Componența grupurilor de lucru va putea fi ajustată pe parcurs, iar profesorii sunt așteptați să participe la cursuri de formare începând cu anul 2026.