Finalizarea primului segment al metroului care va lega Bucureștiul de Aeroportul Otopeni a fost un moment așteptat, iar al doilea tunel se află în lucru. Acesta ar trebui să fie pus în funcțiune în luna septembrie, însă întâmpină dificultăți legate de finanțare, riscă să piardă fonduri europene.
Tunelul, cu o lungime de 902 metri, a fost străpuns de utilajul de foraj denumit „Sfânta Maria” după o muncă de patru luni. Peste 600 de inele din beton au fost instalate deja. În același timp, un alt utilaj, „Sfânta Ana”, a avansat cu peste 400 de metri pe o linie adiacenta și se așteaptă finalizarea lucrărilor luna viitoare.
Investiția în magistrala M6 preconizează un total de 12 stații, cu o secțiune sudică de 6,6 kilometri ce include stațiile 1 Mai, Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa și Tokyo. Secțiunea nordică va continua cu stațiile Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Brătianu și Aeroport Otopeni.
Ultima stație va fi amplasată în fața aeroportului, având patru căi de acces pentru a facilita călătoriile pasagerilor între terminalele de Sosiri și Plecări și metrou.
Cu toate acestea, Asociația Pro Infrastructură a semnalat probleme financiare pentru secțiunea sudică, care depinde de fonduri din PNRR. Ionuț Ciurea, reprezentant al asociației, a subliniat că această secțiune trebuie să acceseze fonduri structurale, deoarece banii alocați până acum provin probabil din bugetul național. Lucrările continuă, dar costurile fixe lunare se ridică între 3 și 3,5 milioane de euro.
Pe de altă parte, situația este și mai complicată pentru secțiunea nordică, între Washington și Otopeni, unde finanțarea a fost refuzată de Comisia Europeană, ceea ce va obliga statul să suporte cheltuielile exclusiv din bugetul național și prin împrumuturi.