Proiectul autostrăzii A1 Lugoj-Deva: progrese și întârzieri în lucrările la tuneluri

Proiectul autostrăzii A1 Lugoj-Deva: progrese și întârzieri în lucrările la tuneluri

Lucrările pentru Lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva avansează, însă întârzierile în construcția tunelurilor subterane sunt semnificative. În prezent, 800 de muncitori sunt implicați în proiect, iar tunelurile sunt supuse unor teste riguroase pentru siguranță înainte de a se turna asfaltul.

Construcția primului tunel a început în martie, cu săpături realizate inițial într-o galerie. Ulterior, s-au continuat lucrările și în cea de-a doua galerie. Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR, a explicat că lucrările se desfășoară cu prudență, datorită terenului aluvionar, care necesită consolidări constante pentru a evita fracturile tunelurilor.

În ceea ce privește stadiul lucrărilor, la tunelul mai mic s-au săpat peste 400 de metri, iar pe galeria din stânga, în direcția Timișoara, mai sunt doar 20 de metri de săpat. Totuși, procesul de construcție a fost afectat de solicitările Comisiei Europene de a implementa soluții pentru siguranța animalelor sălbatice, ceea ce a dus la întârzieri semnificative.

În cazul tunelului mai lung, lucrările au avansat cu doar 70 de metri, iar autoritățile promit că prima străpungere va avea loc până la sfârșitul lunii iulie. Cu toate acestea, Asociația Pro Infrastructura estimează că finalizarea proiectului nu va avea loc înainte de august-septembrie anul viitor. Ionuț Ciurea, reprezentant al asociației, a subliniat că, având în vedere stadiul actual al lucrărilor, este puțin probabil ca acest lot să fie finalizat în termenul stabilit prin PNRR.

Valoarea contractului pentru această secțiune a autostrăzii se ridică la 1,82 miliarde de lei, iar odată cu finalizarea lucrărilor, circulația va fi fluidă de la Sibiu până la Nădlac.

Informatii preluate si adaptate din: Stirile PROTV
Etichete: autostrada CNAIR Deva infrastructură lucrări Lugoj PNRR tuneluri
Autor: Paraschiv Dumitru