Grupul american Procter & Gamble va elimina 7.000 de locuri de muncă, ceea ce reprezintă aproximativ 6% din forța sa de muncă globală, în următorii doi ani. Această decizie survine în contextul în care producătorul detergentului Tide și al scutecelor Pampers se confruntă cu costuri ridicate datorate tarifelor vamale și cu o îngrijorare crescută din partea consumatorilor privind evoluția economică, conform unei informații transmise de AP.
„Acest program de restructurare este un pas esențial pentru a ne asigura că ne putem implementa obiectivele pentru următorii doi-trei ani. Totuși, această măsură nu va elimina provocările pe termen scurt cu care ne confruntăm în acest moment”, a declarat joi Andre Schulten, directorul financiar al P&G, în cadrul conferinței Deutsche Bank Consumer Conference, desfășurată la Paris.
Cu sediul în Cincinnati, SUA, Procter & Gamble avea aproximativ 108.000 de angajați la nivel mondial în luna iunie 2024.
Reducerea numărului de angajați face parte dintr-un program mai amplu de restructurare. Procter & Gamble va înceta, de asemenea, să vândă unele dintre produsele sale pe anumite piețe. Compania va oferi mai multe detalii despre aceste măsuri în luna iulie.
P&G are 5 miliarde de clienți
Prin produsele sale, Procter & Gamble ajunge la aproximativ cinci miliarde de oameni din întreaga lume. Comunitatea P&G include operațiuni în aproximativ 70 de țări.
În România, compania are la Urlați, județul Prahova, o unitate de producție a capsulelor de detergent lichid Ariel PODS, precum și o fabrică de produse pentru îngrijirea părului.
De asemenea, în România, P&G deține sediul central al operațiunilor din Europa de Sud-Est, un centru global de servicii în București și un centru logistic în Timișoara.
În aceste unități, zilnic, peste 1.000 de angajați lucrează pentru a deservi consumatorii care utilizează cu încredere mărcile P&G pentru îngrijirea caselor și familiilor lor.