La Podul Suspendat de la Brăila, o situație neobișnuită a fost observată recent: apă a început să iasă prin asfalt, deși nu au fost preciptitații recente. Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a explicat că, în timpul procesului de reasfaltare, au fost efectuate aproximativ 10 găuri tehnice pentru a verifica grosimea noului strat de asfalt, crucial pentru durabilitatea podului.
În urma constatării prezenței apei în interiorul acestor găuri, CNAIR a solicitat constructorului să efectueze o expertiză tehnică pentru a determina sursa exactă a problemei și soluțiile necesare pentru remediere. Se iau în considerare două ipoteze: infiltrații de apă de ploaie sau formarea de condens, având în vedere că nu au existat precipitații recente.
Specialiștii sugerează că condensul ar putea fi cauzat de diferențele de temperatură și de sistemul de răcire al podului. De asemenea, CNAIR a efectuat măsurători cu georadarul pentru a analiza comportamentul diferitelor straturi ale podului. Deși situația nu afectează circulația și nu compromite siguranța traficului, este necesară o intervenție rapidă pentru a preveni deteriorările cauzate de ciclurile îngheț-dezgheț.
Pe lângă aceste aspecte, Alin Șerbănescu a subliniat că structura podului este proiectată să reziste 120 de ani, iar eventualele probleme descoperite în perioada de garanție trebuie remediate de constructor.
Podul Suspendat peste Dunăre, deschis circulației în 6 iulie 2023, este un proiect de amploare, având o lungime de 1,9 kilometri și fiind o premieră în România. Acesta a fost gândit pentru a lega județele Brăila și Tulcea și include o serie de infrastructuri de acces, precum viaducte și intersecții giratorii.