Probleme la metroul din Cluj: formațiuni de rocă provoacă întârzieri majore

Probleme la metroul din Cluj: formațiuni de rocă provoacă întârzieri majore
Pexels-Vaibhav Joshi

În cadrul lucrărilor pentru construcția metroului din Cluj, muncitorii au descoperit o formațiune de rocă la o adâncime de aproximativ 22 de metri. Viceprimarul Dan Tarcea a declarat că ar fi vorba despre un tip de rocă vulcanică, dar specialiștii din domeniu contestă această afirmație.

Doina Plăcintă, reporter, a menționat că lucrările la puțul de lansare pentru mașinăriile de mare tonaj sunt în plină desfășurare, dar procesul este îngreunat de o formațiune de calcar silicifiat. Totuși, experții geologi, precum Nicolae Har de la Universitatea „Babeș-Bolyai”, susțin că roca are o duritate scăzută, poziționându-se pe locul al treilea în scala de duritate de la 1 la 10.

Acesta a subliniat că activitatea vulcanică nu a avut loc în zona Clujului, ci în regiunile învecinate ale bazinului Transilvaniei. Ionuț Ciurea, din cadrul Asociației Pro Infrastructura, s-a întrebat de ce aceste informații nu au fost identificate anterior în cadrul studiului geotehnic.

Proiectul metroului din Cluj s-a confruntat cu pierderi de finanțare prin PNRR, iar autoritățile caută acum noi surse de fonduri. Ionuț Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a afirmat că discuțiile pentru preluarea proiectului sunt avansate, iar suma necesară, de aproximativ 1,48 miliarde de lei, va trebui alocată din bugetul de stat. Costul total al proiectului este estimat la 2,7 miliarde de euro.

Etichete: finanțare proiect geologie întârzieri lucrări metrou Cluj roca vulcanică
Autor: Paraschiv Dumitru