Primul tunel de autostradă din România ar putea fi deschis mai devreme decât planificat

Primul tunel de autostradă din România ar putea fi deschis mai devreme decât planificat

Construcția autostrăzii Sibiu–Pitești avansează, iar unele secțiuni ar putea fi finalizate înainte de termenul stabilit. În special, lotul dintre Tigveni și Curtea de Argeș, secțiunea 4, beneficiază de un avans semnificativ, având în prezent un stadiu fizic de 75% datorită eforturilor a 600 de muncitori și 200 de utilaje.

Pe acest tronson se află primul tunel forat pe o autostradă din România, tunelul Momaia, care are o lungime de 1,3 km și două galerii. Lucrările la acest tunel includ cămășuiri și hidroizolații, iar în curând se va începe și amenajarea carosabilului.

Întreaga autostradă va include 8 km de tuneluri, dintre care cel mai lung, de 1,7 km, este situat pe lotul 3, între Tigveni și Cornetu. Tunelul Poiana este dotat cu două galerii, iar pentru excavare se va utiliza un utilaj special cunoscut sub numele de „cârtiță mecanică”. Acest echipament va ajuta la săpăturile necesare și la instalarea segmentelor de beton pentru întărirea pereților tunelului.

Totuși, lucrările pe lotul 2, care leagă Cornetu de Boița, avansează mai lent, iar antreprenorul nu este încă mobilizat corespunzător. Această secțiune include 7 tuneluri și lucrări complexe, inclusiv traversări ale Oltului și pasaje.

Autoritățile discută despre posibile restricții de circulație pe Valea Oltului, în funcție de evoluția lucrărilor, pentru a evita accidentele cauzate de alunecări de teren.

În prezent, călătoria de la București la Sibiu, pe un traseu de 270 km, durează între 4 și 6 ore, dar autostrada Sibiu–Pitești, care se estimează că va fi finalizată în 2028, va reduce considerabil acest timp la aproximativ 3 ore.

Etichete: autostrada Sibiu-Pitești CNAIR construcții trafic tunel Momaia
Autor: Paraschiv Dumitru