Primul contract pentru drumul expres Arad-Oradea a fost semnat, facilitând legătura cu Ungaria

Primul contract pentru drumul expres Arad-Oradea a fost semnat, facilitând legătura cu Ungaria

În curând, circulația va deveni mai rapidă în sudul țării.

Se preconizează că, în această vară, va fi finalizată ultima porțiune a drumului de mare viteză Craiova - Pitești, care va asigura o legătură autostradală până la litoralul Mării Negre.

Alegeri 2025

10:40 - Sute de membri ai mișcării rock din România îndeamnă la participare la vot în turul 2 al alegerilor prezidențiale din 2025.

10:33 - AP: Într-o Românie din ce în ce mai divizată, scrutinul prezidențial este perceput ca o alegere între Est și Vest.

10:27 - AFP: „Toți ochii sunt îndreptați spre România.” O victorie a lui Simion nu ar fi o veste bună, dar nu va opri „mașinăria” UE.

10:12 - LIVE TEXT | Alegeri prezidențiale 2025, turul 2, în diaspora. Prezența la vot la ora 10:00 este mai mare decât în primul tur.

Cel mai important drum expres din țară leagă două mari orașe: Craiova, centrul economic al Olteniei, și Pitești, un oraș strategic din Muntenia.

Cunoscut sub denumirea de Autostrada Ford, din cauza cererii îndelungate din partea constructorului de automobile, acest drum de mare viteză are o lungime de 121 de kilometri. O porțiune de 12 kilometri este în prezent în construcție, iar tronsonul va fi deschis circulației în luna iulie.

Practic, din această vară, locuitorii din Craiova vor putea ajunge la Constanța exclusiv pe autostradă. Acest lucru va permite, de asemenea, investitorilor să își extindă producția și să dezvolte afacerile, contribuind astfel la creșterea economică.

Drumul expres Arad – Oradea

În vestul țării, a fost semnat primul contract pentru drumul expres Arad – Oradea, cu o lungime de peste 120 de kilometri. Proiectul va asigura un acces rapid la granița de vest a României și va constitui un punct important de legătură cu Ungaria.

Viitorul drum expres Arad-Oradea este împărțit în trei secțiuni de aproximativ 40 de kilometri fiecare și face parte din coridorul rutier strategic Via Carpathia, care va conecta Marea Baltică, Marea Neagră și Marea Mediterană, în cadrul Inițiativei celor 3 Mări.

Via Carpathia va interconecta Lituania și Grecia, trecând prin Polonia, Slovacia, Ungaria, România și Bulgaria. Astfel, viitoarea șosea de mare viteză va juca un rol esențial în facilitarea schimburilor comerciale din regiune.

Sorin Grindeanu, ministrul interimar al Transporturilor, a declarat: „Este veriga lipsă pentru a crea cel mai scurt drum din nordul Europei spre sudul Europei. Trebuie să ne mișcăm rapid, deoarece există rute alternative care ocolesc România.”

Contractul pentru lucrările primului lot, care va conecta Oradea de Salonta, a fost semnat cu o asociere de constructori din România și Ucraina. Aceasta este prima dată când un constructor din țara vecină este implicat într-un proiect de drum de mare viteză în România. Lucrările sunt estimate la un cost de peste 2,3 miliarde de lei și se preconizează că vor fi finalizate în termen de doi ani.

Beniamin Rus, constructor, a afirmat: „Avem suficient personal, cu peste 1800 de angajați în prezent.”

Pentru celelalte două loturi ale drumului expres Arad-Oradea, contractele vor fi semnate în săptămânile următoare.

Drum Express Brăila-Galați

De asemenea, un drum expres este în construcție între Brăila și Galați, care se va conecta la podul peste Dunăre. Lucrările au depășit un stadiu fizic de 90%, iar autoritățile din Transporturi estimează finalizarea acestuia în luna august.

Tot în acest an, se preconizează deschiderea șoselei de mare viteză care va lega orașul Cluj de autostrada Transilvania.

Urmărește Știrile PRO TV pe canalul de social media preferat.

Sursa: Pro TV

Sursa stire:
Etichete: Arad drum expres infrastructură Oradea România transport
Autor: Paraschiv Dumitru