În același timp, poliția a publicat fotografiile celor doi pescari dispăruți, tratând cazul ca o dispariție. Una dintre victime este un pompier.
Sunt disponibile secvențe premergătoare accidentului naval. Se aude cum sistemul de avertizare sonoră al convoiului de barje emite semnale. Pe mijlocul fluviului se află cel puțin șapte bărci mici, dintre care patru se află în fața ambarcațiunilor de transport.
Alegeri 2025
20:23 - Răsturnare de situație cu trei zile înainte de alegeri. Cine este favorit să devină președintele României, conform casei de pariuri.
19:38 - Câți români ar putea vota în diaspora. Programul secțiilor de vot în turul 2.
19:18 - Ce le-a transmis George Simion liderilor UE, după ce Politico a scris că „pune nervii Bruxelles-ului la încercare”.
19:05 - Premierul Poloniei a transmis în română un mesaj de susținere pentru Nicușor Dan: „Și voi veți reuși”.
Detalii despre accidentul naval
Convoiul de barje era format din trei ambarcațiuni de mare tonaj, care circulau paralel. În imagini se poate observa doar prima dintre ele. Prima barcă pe care a lovit-o convoiul era de culoare albă.
Impactul a fost ușor, iar pescarul de la bord a tras rapid plasa de pește pe care o avea aruncată în Dunăre, pentru a evita să se prindă de barjă și să fie răsturnat.
Cealaltă barcă implicată în accident a fost trasă de curenți între prima și a doua barjă. Nicușor Docea și Liviu Efrem erau cei doi bărbați aflați în mica ambarcațiune, iar informațiile despre ei sunt incerte.
Martorii incidentului susțin că există o vină comună între pescari și conducătorul convoiului de barje. Un martor a declarat: „Din punctul meu de vedere, putea fi evitat și din partea barjistului, pentru că s-a dus glonț.”
Un alt martor a adăugat: „Nu au plecat când au spus cei de la barjă să plece, deoarece aveau manevră de făcut; i-au avertizat cu un kilometru, doi înainte, și ei au rămas pe loc.”
Operațiuni de căutare
Constantin Cobzariu, inspectorul-șef adjunct al ISU Dolj, a declarat: „Noi avem un sistem de detectare a persoanelor și a celor existente pe fundul apei, dar nu s-a detectat nimic.”
Barca avariată a bărbaților dispăruți a fost găsită la cinci kilometri de locul accidentului. Un martor a afirmat: „E spartă, inclusiv fundul este spart.”
Aurel Damșescu, directorul Căpităniei portului Drobeta Turnu Severin, a subliniat: „Regula principală este: navele mici se feresc din calea navelor mari. Convoiul era în marș aval și se afla în șenalul navigabil. Ambarcațiunile nu aveau ce căuta în șenalul navigabil.”
Convoiul de barje care a lovit bărcile pescarilor transporta minereu și cereale, având un traseu care a inclus Ungaria și Serbia și se îndrepta spre Constanța. Bărbații dispăruți erau la pescuit de scrumbie, iar Liviu Efrem, de 34 de ani, este tatăl a doi copii minori.
Un localnic a afirmat:
Cealaltă victimă, Nicușor Docea, de 46 de ani, este angajat al Inspectoratului pentru Situații de Urgență.