Recent, examenul de Capacitate a scos la iveală unele răspunsuri amuzante din partea elevilor, care, deși pot provoca zâmbete, au un impact direct asupra șanselor lor de a fi admiși la liceul dorit.
Într-o evaluare a cunoștințelor, unii candidați au interpretat poezia într-un mod neașteptat. De exemplu, un răspuns a inclus o descriere inedită: „Personajul avea un cap de păsărică și niște șoareci deasupra genunchilor.”
Un alt student a descris un personaj cu detalii pitorești: „Omul era îmbrăcat căcăcios, peticit ca Franckenstein.” Aceste formulări, deși originale, nu respectă întotdeauna cerințele examenului.
În evaluările referitoare la excursii imaginative, un elev a scris despre o călătorie în „stomacul său”, unde a întâlnit o „carie nouă” și un „burger făcut pilaf”.
În altă parte, un student a relatat cum a asistat la un incident la Zoo, unde un tigru a „mâncat capul unui coleg”, dar a fost salvat de intervenția doctorilor. Aceste narațiuni ilustrează creativitatea elevilor, dar ridică întrebări legate de coerența și relevanța răspunsurilor.
Un alt aspect discutat a fost interpretarea expresiei „A tăia frunze la câini”, care a fost explicată greșit de mai mulți candidați. Aceștia au confundat semnificația, afirmând că ar însemna „a hrăni câinii”.
Este important de menționat că, în procesul de corectare, fiecare punct și virgulă pot influența nota finală. Conform Adrianei Stere, coerența și caligrafia sunt esențiale în evaluarea lucrărilor, iar elevii trebuie să fie atenți la detalii pentru a obține rezultate bune.