În ultimul an, Helsinki a avut un palmares remarcabil în ceea ce privește siguranța rutieră, neînregistrând niciun accident fatal. Ultimul incident de acest tip s-a produs în luna iulie a anului trecut pe strada Keinulaudantie, în cartierul Kontula.
Roni Utriainen, inginer de trafic în cadrul Diviziei pentru Mediu Urban din Helsinki, a subliniat că limitele de viteză reduse sunt un factor esențial în această realizare. În prezent, peste 50% din străzile orașului au o limită de viteză de 30 km/h, o schimbare semnificativă față de acum 50 de ani, când majoritatea aveau limite de 50 km/h.
În această vară, autoritățile au decis să reducă limitele de viteză din jurul școlilor la 30 km/h, măsură care va fi implementată la începutul anului școlar.
Pe lângă reglementările de viteză, infrastructura stradală a fost îmbunătățită, cu accent pe siguranța pietonilor și bicicliștilor. Colaborarea cu poliția a fost întărită, incluzând instalarea de camere de supraveghere și sisteme automate de monitorizare a traficului. Utriainen a menționat că transportul public eficient a contribuit, de asemenea, la reducerea utilizării mașinilor și, implicit, a accidentelor severe.
În ultimele 12 luni, orașul a raportat 277 de accidente rutiere cu răniți, o scădere semnificativă comparativ cu aproape 1.000 de accidente în anii '80, când decesul din accidente era frecvent. Strategia de siguranță rutieră a Helsinki, care se desfășoară între 2022-2026, vizează îmbunătățirea siguranței pentru copii, tineri, pietoni și bicicliști.
Utriainen a evidențiat că progresele sunt rezultatul unui efort de lungă durată și că din 2019 nu a fost înregistrat niciun deces în rândul pietonilor. Totuși, provocările continuă, cum ar fi popularitatea trotinetelor electrice, care au devenit comune în ultimii ani, dar pentru care au fost implementate soluții de siguranță.