Ajunsă la timp în aeroportul Kastrup, Lena și-a predat bagajul, a trecut de controlul de securitate și a așteptat afișarea mesajului „Go to gate”, conform Expressen.
„Când am ajuns la poartă, toți ceilalți pasageri urcau deja în avion, așa că m-am grăbit”, a povestit ea.
A fost ultima care s-a urcat în avion, iar odată intrată în cabină, a observat că totul era cu sigla Ryanair. „Atunci mi-am spus: «Stai puțin, eu trebuia să zbor cu EasyJet».”
Fiind deja trecută prin poartă, a presupus că poate exista o colaborare între companii sau că biletul ei fusese reprogramat fără să știe. Mai mult, locul ei era liber.
Surpriză la aterizare
În timpul zborului, Lena a observat că durata era neobișnuit de mare. Deși zborul Copenhaga–Berlin durează o oră, avionul a stat în aer peste o oră și jumătate. A considerat că e o întârziere.
Abia când a coborât și a văzut pe un indicator „Bun venit la Bologna” a realizat ce s-a întâmplat: se urcase în avionul greșit. „Nu-mi venea să cred”, a spus Lena.
Lena a ajuns astfel în Bologna, Italia, în loc de Berlin, după ce a luat zborul Ryanair în locul celui EasyJet, de la aceeași poartă, dar cu o decolare mai devreme.
La aeroport, a încercat să explice situația, însă a întâmpinat dificultăți. „A fost greu să mă fac înțeleasă. O angajată Ryanair m-a acuzat că eu am greșit. A fost nedrept și umilitor. Am 79 de ani, călătoream singură și m-am simțit foarte vulnerabilă.”
Fiul o aștepta la Berlin
La gara centrală din Berlin, fiul ei, Paul-Johan, o aștepta fără să știe ce s-a întâmplat. „După ce trenul a plecat, i-am scris să întreb unde e. După o jumătate de oră mi-a răspuns: «Sunt în Bologna. Ce să fac?»”
El a contactat atât EasyJet, cât și Ryanair, însă fără prea mult succes. Nici aeroportul Kastrup nu a vrut să-și asume responsabilitatea, trimițându-i înapoi către companiile aeriene.
După aproape o zi petrecută în aeroportul din Bologna, angajații Ryanair au trimis-o cu taxiul la Veneția, un drum de aproape două ore. Acolo a dormit la hotel, iar a doua zi a luat în sfârșit avionul spre Rostock.
„Acum am ajuns în Rostock, ceea ce mă bucură după toate cele întâmplate”, a spus Lena. Totuși, bagajul ei a rămas în Copenhaga.
Cum a trecut de poarta de îmbarcare fără biletul corect?
Rămâne neclar cum a reușit Lena să urce în avionul Ryanair fără biletul corect. Ea spune că a arătat atât boarding pass-ul, cât și pașaportul, însă nu știe exact ce s-a întâmplat.
Ryanair a transmis prin e-mail că responsabilitatea urcării în avionul corect revine fiecărui pasager.
„Există mai multe puncte de informare pe traseu, inclusiv ecrane la poartă și anunțuri la bord”, au precizat ei, menționând că îmbarcarea din Copenhaga este gestionată de un operator terț.
Și aeroportul Kastrup a fost informat, afirmând: „Tratăm incidentul cu maximă seriozitate și facem verificările necesare cu toate părțile implicate.”
Deși recunoaște că ar fi trebuit să observe greșeala, Lena consideră că responsabilitatea companiei este să prevină accesul pasagerilor fără bilet valid.
„Mi se pare grav că o asemenea eroare a trecut neobservată, mai ales cu nivelul de securitate existent. Ce s-ar fi întâmplat dacă aș fi fost un terorist?”, se întreabă ea.