Dezbaterea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii indică faptul că societatea se află în pragul insolvenței în acest an, după o perioadă de cinci ani în care a fost sub procedură de concordat preventiv, valabilă până la data de 12 martie 2025. Plățile restante sunt estimate la 3,11 miliarde lei la finele acestui an.
„Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă “CFR MARFĂ” SA a fost în procedură de concordat preventiv până la data de 12.03.2025, conform Legii 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, cu modificările ulterioare. În prezent, se fac demersuri pentru deschiderea procedurii de insolvență, conform legii, pe parcursul anului 2025, urmând să fie desemnat un administrator judiciar. De aceea, societatea nu a mai prezentat documente conform articolului XXXV din OUG nr. 156/2024,” se arată în proiect.
Alertele privind alegerile din 2025
Marcel Ciolacu a declarat: „Am votat rațional, pentru ca România să poată construi în continuare”. De asemenea, Autoritatea Electorală Permanentă a informat că informațiile circulante cu privire la corectitudinea listelor electorale permanente sunt false. În ceea ce privește alegerile prezidențiale din 2025, prezența la urne în România a depășit 8 milioane de alegători, iar în diaspora s-a înregistrat cea mai mare prezență la vot din istorie.
Rezultatul brut preconizat pentru 2025 este pozitiv, cu un profit estimat de 74.000 lei.
Veniturile totale sunt estimate la 820.169.000 lei, menținute la nivelul preliminat al acestora din 2024, conform articolului 9, alineatul (2) din OG nr. 26/2013. Dacă gradul de realizare a veniturilor totale aprobate în bugetele de venituri și cheltuieli a fost mai mic de 90% în fiecare dintre ultimii doi ani, fundamentarea veniturilor totale pentru anul curent este limitată la nivelul realizărilor din anul precedent.
În structură, veniturile din exploatare, în valoare de 812.365.000 lei, reprezintă 98,05% din total, în timp ce veniturile financiare, de 7.804.000 lei, constituie 0,95%.
Cifra de afaceri previzionată pentru 2025, estimată la 669.195.000 lei, este cu 0,98% mai mică decât cea preliminată pentru 2024. Societatea continuă să caute soluții pentru optimizarea circulației trenurilor, în vederea creșterii volumelor de transport feroviar de marfă.
Cheltuielile totale sunt estimate la 820.095.000 lei, fundamentate pe baza activităților din programele de achiziții de bunuri și servicii necesare desfășurării activității, luând în considerare posibilitățile reale de plată și recalcularea cheltuielilor salariale.
Numărul de personal prognozat pentru sfârșitul anului 2025 este de 1.508 persoane, în scădere cu 1.906 persoane comparativ cu bugetul pe 2024.
Cheltuielile cu personalul sunt estimate la 320.141.000 lei, în scădere cu 27,57% față de cele aprobate pentru 2024, iar cheltuielile de natură salarială sunt prevăzute la 306.095.000 lei.
Sursele necesare finanțării investițiilor pentru 2025 sunt estimate la 183.282.000 lei, în scădere cu 33,55% față de nivelul preliminat la 31.12.2024
Cheltuielile pentru investiții sunt programate în creștere cu 328,58% față de cele preliminate la 31.12.2024.
Creanțele restante sunt estimate la 368.219.000 lei, în scădere cu 14,81% față de cele preliminate la 31.12.2024.
Valoarea plăților restante programate pentru sfârșitul anului 2025 este de 3.113.906.000 lei și se va diminua prin achiziționarea bunurilor necesare funcționării. Aceasta reprezintă active excedentare ale CFR Marfă, care vor fi valorificate prin licitații publice.