Nouă metodologie pentru predarea în clase simultane promite rezultate remarcabile

Nouă metodologie pentru predarea în clase simultane promite rezultate remarcabile

Un recent studiu din 2024 a evidențiat faptul că peste 20% dintre elevii din mediul rural învață în clase simultane, iar o mare parte dintre profesori nu au avut parte de pregătire adecvată pentru acest tip de predare. În acest context, World Vision România a lansat o metodologie nouă destinată îmbunătățirii procesului educațional în aceste clase.

Proiectul-pilot desfășurat pe parcursul unui an a implicat peste 100 de profesori din 22 de școli sătești și a demonstrat rezultate semnificative în ceea ce privește performanțele elevilor și motivația acestora. Metodologia propusă se concentrează pe formarea competențelor, abordând teme comune, dar adaptându-le la nivelul fiecărui elev.

Organizația a subliniat că, în vederea sprijinirii predării simultane, este esențial ca această metodologie să fie disponibilă tuturor școlilor care aplică acest sistem. Aceasta va include suport tehnic, formare și mentorat pentru profesorii din rețeaua de lideri deja formată.

Conform studiului, 56% dintre profesori au declarat că nu au primit pregătire pentru predarea în clase simultane, iar o treime consideră că acest sistem oferă doar „servicii educaționale minime”. Principalele nevoi identificate includ formarea continuă și accesul la materiale didactice adaptate.

Metodologia propusă include metode interactive și vizuale, precum rutine de gândire, hărți mentale și proiecte tematice, pentru a spori implicarea elevilor. De asemenea, evaluarea se va axa pe progresul individual al elevilor, prin feedback constant și jurnale de învățare.

Până în prezent, rezultatele implementării acestei metodologii sunt promițătoare, cu o prezență crescută în școli. Peste 99% din elevi au fost prezenți, iar 78,5% dintre aceștia au obținut rezultate mai bune la limba română, în timp ce 76% au înregistrat progrese la matematică.

World Vision România își propune să colaboreze cu Ministerul Educației pentru a integra această metodologie în toate școlile care funcționează pe baza predării simultane, oferind suport pentru formarea profesorilor și asigurarea materialelor necesare.

„Această inițiativă are ca scop reducerea provocărilor întâmpinate în învățământul simultan și îmbunătățirea calității educației. Este momentul să investim în formarea profesorilor ca lideri ai schimbării”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv al organizației.

Etichete: educație metodologie performanțe școlare predare simultană World Vision
Autor: Paraschiv Dumitru