Noua lege a salarizării: sporuri de până la 50% pentru personalul din sănătate

Proiectul noii legi a salarizării prevede sporuri semnificative pentru personalul din sănătate, până la 50%.

Noua lege a salarizării: sporuri de până la 50% pentru personalul din sănătate
Foto: Pexels / Photo By: Kaboompics.com

Conform unui proiect recent publicat de Ministerul Muncii, în unitățile sanitare și de asistență socială, angajații care lucrează în ture de 12 cu 24 sau în toate cele trei ture pot beneficia de un spor de 15% din salariul de bază. Aceasta se aplică în special pentru personalul care activează în condiții de muncă continue.

În plus, personalul de specialitate medico-sanitar va primi sporuri în funcție de condițiile de muncă, cum ar fi:

  • 50% pentru condiții deosebit de periculoase nivel I,
  • 30% pentru condiții deosebit de periculoase nivel II,
  • 15% pentru condiții periculoase,
  • 5% pentru condiții grele de muncă.

De asemenea, angajații care prestează muncă în zilele de repaus sau sărbători legale vor fi remunerați cu un tarif orar cu 30% mai mare decât salariul de bază. Gărzile de urgență vor fi plătite la tariful standard, cu 75% din salariul de bază pentru gărzi de monitorizare.

Proiectul de lege subliniază și importanța sporurilor pentru atragerea personalului în zone izolate sau dificile, unde sporurile pot ajunge până la 15% din salariul de bază.

Distribuie: Facebook WhatsApp X

Curs valutar

1 CHF5.7280 lei

1 EUR5.3414 lei

1 GBP6.3029 lei

1 USD4.7612 lei

Curs BNR valabil 9 octombrie 2026