Târgul învățământului tehnologic din Capitală a reunit actualii cursanți cu viitorii boboci de clasa a noua.
Șeful unei clase cu cinci elevi le explică celor de-a opta despre profilul pe care l-au urmat timp de doi ani.
Elev: „Un liceu tehnologic nu reprezintă o stigmatizare socială, deoarece munca este brățară de aur și nu trebuie să ne fie rușine de acest lucru.”
Reporter: „Ce știi să gătești?”
Elev: „Meniul zilei, adică ciorbe. Diverse feluri de mâncare... mâncare de cartofi. Știu să fac și ștecuri de vită.”
Așteptările elevilor care intră la liceu
Mulți dintre viitorii absolvenți de gimnaziu par să aibă o idee clară despre ce își doresc de la liceu.
Elev: „Da, sunt acolo, de trecere.”
Reporter: „Ce liceu vrei să urmezi?”
Elev: „Henri Coandă, doamna, că e și aproape.”
Reporter: „Aeronautică?”
Elev: „Da, da.”
Reporter: „Crezi că poți verifica avioanele înainte de decolare?”
Elev: „Mă cred, doamna.”
După Evaluarea Națională de anul trecut, 66.000 de elevi au fost repartizați în licee teoretice, 41.000 în licee tehnologice și încă 3.000 în școli profesionale pentru cei care au obținut note sub 5 la examen. Deși specializările sunt variate, rezultatele învățământului tehnologic post-absolvire rămân, în fiecare an, semnificativ sub cele ale educației teoretice.
E aproape imposibil ca un elev care a intrat cu o notă de 1 să ajungă la 6 și să obțină bacalaureatul. Integrarea pe piața muncii este esențială.
Discursul președintelui Nicușor Dan la depunerea jurământului în Parlament a subliniat: „Statul român are nevoie de o schimbare fundamentală.”
Elevii vor putea semnala abuzuri și probleme în școală prin „butonul roșu”.
Românii care își înscriu copiii la școală pe baza vizei de flotant sunt, de asemenea, în atenția autorităților.
Structura Evaluării Naționale ar putea suferi modificări, iar reacțiile elevilor față de aceste posibile schimbări nu au întârziat să apară.
Inteligența artificială transformă predarea în școli, cu aplicații AI dedicate acestui scop.
În plus, România a obținut două medalii de aur la Olimpiada Asiatică de Fizică, demonstrând astfel valoarea educației tehnice și științifice.