Modernizarea celei mai vechi linii feroviare din România: detalii despre proiectul major

Modernizarea celei mai vechi linii feroviare din România: detalii despre proiectul major

Linia feroviară București Nord - Giurgiu, cea mai veche din România, inaugurată în 1869, va beneficia de o modernizare semnificativă. Această investiție are scopul de a îmbunătăți accesibilitatea locuitorilor din Giurgiu și comunele învecinate către capitală.

Contractul recent semnat prevede modernizarea a 93,45 kilometri de cale ferată simplă, incluzând electrificarea, modernizarea infrastructurii și suprastructurii, precum și implementarea unor noi sisteme de semnalizare și telecomunicații. Proiectul va permite trenurilor de pasageri să atingă o viteză maximă de 160 km/h.

Alstom, care are o pondere de aproximativ 25% din acest contract, va contribui cu soluții de electrificare și semnalizare ERTMS Nivel 2, în timp ce Arcada Company va realiza lucrările de construcții civile.

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a anunțat semnarea contractului pentru proiectarea și execuția lucrărilor necesare modernizării. Această procedură a fost adjudecată de asociația formată din Arcada Company și SC Alstom Transport SA.

Durata estimată pentru finalizarea lucrărilor este de doi ani și jumătate, cu o etapă de proiectare de șase luni. După finalizare, noua infrastructură va beneficia de o garanție de zece ani.

Finanțarea proiectului provine din Acordul de Grant nr. 101122601/11.10.2023, parte a programului Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF 2021-2027, cu suport din Bugetul de Stat.

Implementarea acestui proiect are ca scop transferarea unei părți semnificative a traficului de pasageri și marfă de la drumuri către feroviar, consolidând astfel importanța transportului feroviar în economia națională și în rețeaua europeană.

Printre beneficiile anticipate se numără:

  • îmbunătățirea mobilității pentru locuitorii din județele Ilfov și Giurgiu;
  • creșterea atractivității municipiului Giurgiu și a conexiunilor cu rețelele europene;
  • stimularea investițiilor în zone cu potențial economic;
  • reducerea timpului de parcurs și creșterea vitezei medii de circulație a trenurilor;
  • îmbunătățirea siguranței și confortului călătorilor;
  • reducerea emisiilor poluante și impactului asupra mediului;
  • decongestionarea traficului feroviar în zona Capitalei.

Linia de cale ferată București Nord - Giurgiu Nord leagă România de culoarul paneuropean Rin - Dunăre, facilitând legătura cu alte țări din sud-estul Europei, inclusiv Bulgaria, Grecia și Turcia, prin intermediul Podului Prieteniei.

Etichete: Alstom Arcada Company București cale ferată Giurgiu infrastructură investiție modernizare transport feroviar
Autor: Paraschiv Dumitru