Ministrul Educației, Daniel David, a subliniat importanța așteptărilor pe care părinții le au de la copiii lor în ceea ce privește performanțele școlare. Într-o postare pe Facebook, el a menționat studii care indică faptul că aceste așteptări nu interferează semnificativ cu rezultatele obținute de elevi.
„Sunt frecvente discuțiile despre dacă așteptările ridicate ale părinților influențează negativ performanța copiilor. Studiile OECD și alte cercetări pe care le cunosc arată că, în realitate, nu există o interferență notabilă. Așadar, este perfect legitim să doriți ca copiii să aibă rezultate bune, dar este crucial să nu considerați că acest lucru este o obligație, altfel ar deveni o problemă gravă. Așteptările ridicate nu pun presiune pe elevi în mod negativ, permițându-le astfel să exceleze în procesul educațional”, a afirmat Daniel David.
Temele excesive, o problemă reală pentru elevi
Ministrul a adus în discuție și problema temelor pentru acasă, catalogând ca fiind „inuman” ca un elev care petrece șase ore la școală să primească teme care să necesite mai mult de două ore de muncă acasă.
„Consider că este inacceptabil ca, în gimnaziu sau liceu, după ce un copil a stat șase ore în școală, să îi dai teme care să dureze mai mult de două ore. Ar trebui să îi oferi oportunitatea de a lucra suplimentar doar dacă dorește, nu din obligație. Când va avea el timp să se bucure de o viață normală?”, a adăugat David.
Ministrul a subliniat că discuțiile pe această temă sunt de actualitate în spațiul public, având în vedere existența unor reglementări în acest sens.