Ministerul Educației introduce schimbări importante la evaluările naționale pentru elevi

Ministerul Educației introduce schimbări importante la evaluările naționale pentru elevi
Pexels-RDNE Stock project

Ministerul Educației a anunțat recent modificări semnificative în metodologia evaluărilor naționale pentru elevii din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, valabile începând cu anul școlar 2025-2026. Aceste modificări, aprobate printr-un ordin oficial, vizează îmbunătățirea procesului de evaluare și adaptarea acestuia la nevoile copiilor.

Una dintre inovațiile propuse este ca itemii testelor să se concentreze mai mult pe cunoștințe, deprinderi și valori relevante pentru viața cotidiană a elevilor. Această abordare are ca scop o mai bună aplicare a ceea ce elevii învață în școală. În acest sens, se va extinde și aria competențelor evaluate, pentru a asigura o relevanță mai mare în curriculum.

De asemenea, Ministerul subliniază importanța rolului formativ al acestor evaluări, care vor influența nu doar școala, ci și educația personalizată a fiecărui elev, implicând și părinții în procesul de interpretare a rezultatelor.

În premieră, anul acesta se va desfășura un proiect pilot care va utiliza itemi ce vizează competențe de alfabetizare funcțională, cu aplicații practice din diverse domenii. Astfel, evaluările vor reflecta noua abordare curriculară, accentuând aplicabilitatea cunoștințelor în viața de zi cu zi a elevilor.

Ministerul a explicat că această metodă de evaluare va ajuta la obținerea de informații obiective, utile atât pentru profesori, cât și pentru părinți și comunitatea educațională. Abordarea va fi graduală și adaptată vârstei elevilor, având ca scop nu doar îmbunătățirea performanțelor la studiile internaționale, dar și responsabilizarea elevilor pentru propria învățare.

Etichete: curriculum educatie elevi evaluari nationale ministerul educatiei
Autor: Paraschiv Dumitru