Ministerul Educației a publicat raportul final al planurilor-cadru destinate învățământului liceal, oferind și un proiect care va fi supus consultării publice. Aceasta a fost inițiată pe 16 iunie, cu scopul de a obține sugestii din partea societății până pe 26 iunie.
Daniel David, ministrul Educației, a subliniat că actualizarea planurilor-cadru era o necesitate urgentă, având în vedere că materialele didactice și metodele de predare nu au fost adaptate noilor cerințe tehnologice și educaționale. Noile planuri au fost create pe baza feedback-ului obținut în urma dezbaterilor naționale din februarie și martie 2025.
Ministrul a evidențiat importanța echilibrului între diferitele discipline, menționând că gramatica, istoria și geografia vor avea un număr mai mare de ore alocate în curriculumul liceal. De asemenea, educația antreprenorială va fi integrată cu disciplina de economie.
Printre competențele cheie pe care absolvenții trebuie să le dobândească se numără competențele de comunicare, cele STEM, competențele digitale și cele civice, toate având rolul de a pregăti tinerii pentru integrarea pe piața muncii sau continuarea studiilor.
Ministrul a declarat că, în cadrul filierei teoretice, nu se vor reduce orele de predare ale disciplinelor, ci unele dintre acestea vor putea fi descentralizate la alegerea școlilor. Această flexibilitate este esențială pentru a adapta educația la nevoile elevilor.
Planurile-cadru pentru filierele vocaționale și tehnologice au fost, de asemenea, concepute pentru a răspunde cerințelor specifice acestor domenii. Se preconizează că prima generație care va beneficia de aceste reforme va fi cea din clasa a IX-a, începând cu anul școlar 2026-2027.
Ministerul va colabora cu experți pentru a asigura calitatea educației și va oferi îndrumare în procesul de personalizare a planurilor-cadru. Aceasta va include dezvoltarea de programe de formare pentru profesori, concepute pentru a facilita implementarea noilor modele curriculare.