Meta îmbină AI-ul cu publicitatea pe Facebook și Instagram

Meta îmbină AI-ul cu publicitatea pe Facebook și Instagram
Pexels-Jonathan Cooper

Începând cu 7 octombrie, Meta va începe să informeze utilizatorii despre o nouă abordare a publicității pe platformele Facebook și Instagram, bazată pe interacțiunile acestora cu asistentul AI.

Compania, condusă de Mark Zuckerberg, își intensifică astfel legătura între investițiile în inteligența artificială generativă și domeniul principal de activitate, publicitatea online.

Aceste inițiative ar putea determina o creștere a cheltuielilor în 2026, depășind nivelurile din 2025.

Meta AI, accesibil pe Facebook, Instagram, WhatsApp și Messenger, precum și prin aplicații și site-uri independente, numără deja peste 1 miliard de utilizatori activi lunar.

Interacțiunile utilizatorilor, fie că sunt scrise sau vocale, inclusiv prin ochelarii Ray-Ban Meta, vor influența recomandările de conținut și publicitate. De exemplu, o discuție despre planificarea unei vacanțe ar putea genera reclame pentru hoteluri sau destinații turistice pe Facebook.

Meta a specificat că modificările nu se aplică automat conversațiilor din WhatsApp, decât dacă utilizatorii aleg să-și conecteze conturile la alte aplicații Meta. Nu există o opțiune directă de renunțare, însă cei care nu interacționează cu Meta AI nu vor fi afectați de aceste schimbări.

Ulterior, actualizările vor fi extinse și în Marea Britanie și Uniunea Europeană, după ce compania va face modificările necesare pentru conformitatea cu reglementările locale.

Etichete: Facebook Instagram inteligență artificială Meta publicitate
Autor: Paraschiv Dumitru