Investigație majoră DIICOT: peste 300 de persoane audiate într-un caz de fraudă prin call-center

Investigație majoră DIICOT: peste 300 de persoane audiate într-un caz de fraudă prin call-center

Recent, poliția din cadrul Direcției de Combatere a Criminalității Organizate a derulat o amplă operațiune, implicând 26 de percheziții în București și în județele Ilfov, Dâmbovița și Brașov. Acțiunea a fost coordonată de procurorii DIICOT și vizează constituirea unui grup infracțional organizat, acces ilegal la sisteme informatice și înșelăciune gravă.

Conform informațiilor oficiale, din ianuarie 2024, un grup de persoane a fost implicat în activități frauduloase, având ca scop obținerea de câștiguri materiale considerabile prin păcălirea celor interesați de investiții. Această rețea a crescut în număr, fiecare membru având un rol specific în schemele de fraudă.

În cadrul operațiunii, au fost identificate șase call-center-uri care contactau potențiali clienți din diverse țări, inclusiv Australia, Canada și Spania. Aceste centre promiteau investiții profitabile prin intermediul unor platforme online înșelătoare, adesea promovate prin reclame false ce utilizau imagini ale unor personalități publice.

Victimele erau convinse să transfere sume de bani, fără a primi vreodată profitul promis. De asemenea, acestea erau instruite să instaleze software de control la distanță pe dispozitivele lor mobile și să deschidă conturi pe platforme de tranzacționare de criptomonede, pe care infractorii le gestionau ulterior.

În această etapă, aproximativ 300 de persoane sunt așteptate să fie audiate în legătură cu acest caz.

Informatii preluate si adaptate din: Stirile PROTV
Etichete: call-center criminalitate organizată DIICOT fraudă percheziții
Autor: Paraschiv Dumitru