Inaugurarea unui tunel feroviar: O victorie întâmpinată cu provocări pentru CFR

Inaugurarea unui tunel feroviar: O victorie întâmpinată cu provocări pentru CFR

Recent, CFR Infrastructură a anunțat inaugurarea unui nou segment feroviar de 13 km între stațiile Bârzava și Vărădia, în județul Arad, un moment rar pentru infrastructura din România. Această realizare, deși pozitivă, evidențiază problemele cu care se confruntă compania, conform Asociației Pro Infrastructură.

Deși trenurile ar putea circula pe acest tronson cu o viteză de până la 160 km/h, lucrările au avansat cu o viteză mult mai lentă. Contractul pentru acest proiect a fost semnat în 2017, dar implementarea a fost afectată de numeroase întârzieri. Asociația a subliniat că, în ciuda profesionalismului firmei WeBuild, care a câștigat contractul, proiectul a fost marcat de o serie de obstacole.

În plus, s-au semnalat probleme legate de documentația tehnică și autorizațiile necesare. De exemplu, lucrările de consolidare de la capătul sudic al tunelului au fost întârziate din cauză că nu existau aprobări pentru tăierea copacilor de pe versant. Aceasta a dus la o întârziere semnificativă în desfășurarea lucrărilor.

Construcția tunelului a fost finalizată în ianuarie 2023, însă CFR a întâmpinat dificultăți și în asigurarea structurii de sprijin pentru gura tunelului, ceea ce a dus la extinderea termenului de așteptare pentru trafic cu încă un an.

ONG-ul a menționat că, dacă proiectantul ar fi efectuat o evaluare mai atentă a terenului, s-ar fi putut găsi soluții mai eficiente și mai puțin invazive pentru integrarea lucrărilor în peisaj.

În plus, proiectul a fost afectat și de cercetările arheologice de la Cetatea Vărădia, care au adăugat un alt nivel de complexitate și întârzieri. Tronsoanele adiacente, semnate tot în 2017, continuă să fie afectate de întârzieri similare.

Informatii preluate si adaptate din: Stirile PROTV
Etichete: Bârzava CFR infrastructură întârzieri proiecte feroviare tunel feroviar Vărădia WeBuild
Autor: Paraschiv Dumitru