Impactul posibilei plecări a Carrefour din România: autoritățile se tem de concentrarea pieței

Impactul posibilei plecări a Carrefour din România: autoritățile se tem de concentrarea pieței
Pexels-Uriel Mont

Carrefour se află în proces de vânzare a operațiunilor sale din România, având deja banca BNP Paribas la conducerea negocierilor pentru găsirea unui cumpărător.

O preocupare majoră este că, în cazul în care cele 458 de magazine Carrefour sunt achiziționate de un alt retailer mare, acesta ar putea obține o poziție dominantă pe piață, având capacitatea de a stabili prețuri și condiții mai stricte pentru furnizorii locali.

Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a subliniat deja îngrijorările legate de concentrarea în sectorul retail. „Suntem îngrijorați de forța de negociere cu furnizorii și nu ne dorim o concentrare excesivă a pieței care să afecteze relațiile cu aceștia”, a declarat Chirițoiu.

El a adăugat că o eventuală tranzacție între mari jucători deja prezenți pe piață ar putea fi greu de aprobat. „Dacă un jucător nou intră pe piață, aceasta ar putea să nu afecteze concurența, dar concentrarea existentă ar putea crea probleme”, a explicat el.

Carrefour a început să opereze în România în urmă cu peste două decenii, devenind un lider de piață cu 458 de magazine și o afacere estimată la 3,1 miliarde de euro în 2024, angajând peste 17.000 de persoane.

Etichete: autoritati Carrefour concentrare retail romania
Autor: Paraschiv Dumitru