Ministerul Educației a anunțat că fuzionarea unităților școlare cu mai puțin de 500 de elevi va aduce beneficii instituțiilor absorbite, oferindu-le acces la resursele unor școli mai mari.
Cu toate acestea, directorii școlilor afectate contestă aceste avantaje, subliniind că, în multe cazuri, elevii de diferite vârste vor învăța împreună în aceeași clasă.
Un exemplu concret este Liceul Tehnologic din Prundu, județul Giurgiu, care, după șapte ani de renovări, va integra 200 de elevi suplimentari dintr-o școală gimnazială, atingând astfel pragul minim de 500 de elevi necesar pentru a obține personalitate juridică. Maria Manole, directorul liceului, a declarat: „Nu există beneficii. Clasele a șasea și a șaptea se vor comasa, iar cu un număr total de sub 28 de elevi, vor deveni o singură clasă, ceea ce va îngreuna gestionarea acestui colectiv.”
Inspectoratul școlar a subliniat, totuși, că elevii din școala generală vor avea acces la biblioteca și echipamentele noi ale liceului, achiziționate din fonduri europene. Florentina Găină, inspector general, a asigurat că elevii vor continua să învețe în clădirile actuale, fără a fi nevoiți să se deplaseze.
În Galați, două școli mici au fuzionat din cauza lipsei de cadre didactice. Adrian Silivestru, purtătorul de cuvânt al I.S.J. Galați, a explicat că fuziunea va facilita ocuparea posturilor vacante.
Unii inspectori școlari au inclus pe lista de reorganizare și școli care depășesc pragul de 500 de elevi, cum ar fi un liceu cu profil pedagogic din județul Giurgiu, care va prelua o grădiniță cu care colaborează de 35 de ani. Mihaela Nidela, directorul liceului, a menționat că bugetul va fi gestionat în comun.
În contrast, un director din Ialomița a sesizat Ministerul Educației cu privire la scindarea liceului său, care poate funcționa autonom. Reprezentanții ministerului afirmă că au acționat ca mediatori în cazurile de reorganizare, asigurându-se că lista finală a fost stabilită.