Finanțarea autostrăzilor din Moldova și Unirii, un mister pentru statul român

Finanțarea autostrăzilor din Moldova și Unirii, un mister pentru statul român

Proiectele de infrastructură din România, în special autostrăzile din Moldova și Unirii, se confruntă cu o criză de finanțare. Până în prezent, statul a investit 2,3 miliarde de euro în lucrările deja finalizate sau aflate în diverse etape de execuție. Totuși, pentru completarea acestora, este necesară alocarea unor fonduri suplimentare din bugetul de stat.

Autostrada A7, care are rolul de a conecta regiunea Moldovei cu Muntenia, pornește de la Ploiești, trece prin Pașcani și se îndreaptă spre Siret, la granița cu Ucraina. Aceasta este divizată în mai multe tronsoane, dar porțiunile dintre Ploiești și Focșani au rămas fără suport financiar european. Aproximativ 150 de kilometri din autostradă sunt în discuție, dintre care peste 60% sunt deja utilizabili. Ultimele două tronsoane, de la Mizil la Buzău, ar urma să fie finalizate în lunile următoare.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu, a declarat că din fondurile alocate inițial prin PNRR, 70% sunt deja utilizate, iar restul de 30% nu va fi suficient pentru acoperirea costurilor rămase.

Comisia Europeană continuă să susțină lucrările de pe tronsonul Focșani-Pașcani, unde constructorii au realizat progrese de aproximativ 30%. În total, din 420 de kilometri inițiali incluși în PNRR, doar 190 au rămas, iar pentru restul este esențial ca statul să găsească resurse financiare.

De asemenea, Autostrada A8, cunoscută și sub numele de Autostrada Unirii, cu un traseu ce leagă Moldova de Transilvania, rămâne în suspans, iar proiectul de modernizare a căii ferate dintre Arad, Timișoara și Caransebeș a pierdut și el sprijin financiar.

În acest context, Ministerul Transporturilor va trebui să aloce fonduri suplimentare, deși perspectivele economice ale țării sunt dificile. Se așteaptă ca lucrările să fie incluse în alte proiecte europene pentru a facilita finanțarea.

O veste pozitivă pentru șoferii din centrul țării este că, în curând, autoritățile vor deschide ultima porțiune a drumului expres Craiova-Pitești, ceea ce va permite circulația în regim de autostradă de la Craiova la Constanța.

Informatii preluate si adaptate din: Stirile PROTV
Etichete: autostrăzi finanțare infrastructură Moldova PNRR Unirea
Autor: Paraschiv Dumitru