Finalizarea primei etape de consolidare a Planșeului Unirii: Progrese semnificative pe șantier

Finalizarea primei etape de consolidare a Planșeului Unirii: Progrese semnificative pe șantier

Lucrările de consolidare a Planșeului Unirii au avansat considerabil, echipele de muncitori reușind să finalizeze îndepărtarea secțiunii dintre Hanul lui Manuc și Parcul Unirii. În prezent, se toarnă stâlpii de susținere.

Potrivit unui reprezentant al constructorului, acest tronson se află în etapa cea mai avansată a proiectului, având un avans de aproximativ o lună și jumătate. Apele râului Dâmbovița au fost deviate prin două conducte pentru a permite desfășurarea lucrărilor. Placa vechiului planșeu a fost distrusă, iar coloanele de beton necesare pentru noul planșeu au început să fie ridicate. Următoarea etapă implică umplerea locului cu beton.

De asemenea, lucrările au dus la închiderea mai multor porțiuni de drum, dar se preconizează că, începând cu 8 septembrie, traficul auto va fi redeschis pe Splaiul Independenței, între Piața Națiunile Unite și Piața Unirii. Aceasta este o veste binevenită pentru locuitorii din vestul orașului, care astfel nu vor mai fi nevoiți să ocolească zona.

Demolarea Planșeului Unirii a început la sfârșitul lunii iunie, iar acum, la două luni distanță, prima etapă este finalizată. Muncitorii au îndepărtat placa veche și stâlpii de susținere, care aveau peste un secol vechime.

Marius Coajă, responsabilul cu lucrările din Primăria Sectorului 4, a subliniat că structura era învechită și că echipele constructorului se vor muta acum în Parcul Unirii pentru a repeta procesul de consolidare. Aceștia vor fora piloți și vor demola planșeul existent pentru a-l reface.

Noul planșeu din beton, cu o grosime de 1,2 metri, va fi turnat peste stâlpii adânci de 25 de metri. Râul Dâmbovița, care a fost deviat, va curge deasupra acestei structuri consolidate.

Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a declarat că această lucrare este crucială pentru siguranța națională, având în vedere că zona este un nod de transport intens, cu un trafic zilnic de zeci de mii de oameni.

Pentru a proteja clădirile istorice din apropiere, pe șantier au fost instalati senzori pentru a monitoriza vibrațiile generate de lucrări. Aceasta este o măsură necesară, având în vedere că demolarea planșeului se face cu precauție, bucată cu bucată.

Conform planului, reparațiile la întregul planșeu ar trebui să fie finalizate până în vara anului 2027, iar costurile totale ale lucrărilor sunt estimate la 800 de milioane de lei.

Etichete: București consolidare Dâmbovița infrastructură lucrări Planșeul Unirii primărie trafic
Autor: Paraschiv Dumitru