Finalizarea lotului din A0 Sud: când va fi deschisă circulația de la Pitești la Constanța

Finalizarea lotului din A0 Sud: când va fi deschisă circulația de la Pitești la Constanța

Recent, a fost semnat un nou contract pentru construcția unei părți din centura metropolitană a orașului Cluj-Napoca. De asemenea, lucrările de lărgire continuă pe ultimele secțiuni ale Centurii Capitalei.

Echipele de muncitori sunt actualmente angajate în instalarea conductelor noi pentru rețelele de apă, gaz și electricitate de pe Centura Capitalei.

Proiectul Centurii Capitalei

O porțiune de aproximativ 13 kilometri urmează să fie extinsă la două benzi pe sens în zona de sud a Centurii Capitalei. Până în prezent, constructorul a atins un stadiu fizic de 16%, iar o mobilizare mai eficientă pe șantier este esențială.

Până acum, nu există restricții suplimentare de trafic, pentru a nu complica și mai mult circulația într-o zonă care este deja foarte aglomerată, unde vehiculele și camioanele circulă adesea în coloană.

Termenul de finalizare

Lucrările la Centura Capitalei ar trebui să fie finalizate până în 2026. Acestea se desfășoară în apropierea localităților Jilava, Măgurele, Bragadiru, Clinceni și Domnești, zone care, deși s-au dezvoltat semnificativ în ultimii ani, dispun în continuare de drumuri înguste.

Aceste proiecte sunt parte integrantă a Autostrăzii A0, o centură modernă destinată să elimine traficul greu și de tranzit din oraș. Conform celor mai recente date, pe Centura Capitalei circulă zilnic aproximativ 29.000 de vehicule.

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a declarat: „În maximum câteva săptămâni, lotul 3 pe zona de sud va fi dat în trafic. Odată cu finalizarea acestui inel, o parte din traficul de tranzit de pe Centura Capitalei se va muta pe Autostrada de Centură, transformând-o într-un bulevard al Bucureștiului.”

În paralel, lucrările de lărgire vor începe și pe segmentul care se intersectează cu Autostrada Soarelui, reluându-se după o suspendare de aproape 20 de ani, cauzată de falimentul diverselor firme implicate.

Proiecte similare în alte orașe

În Cluj-Napoca, a fost semnat contractul pentru al doilea lot al Centurii Metropolitane, care va avea o lungime de 40 de kilometri, dintre care 23 de kilometri de drum național nou, facilitând conexiunea cu localitățile limitrofe.

La Brașov, se preconizează construirea unei variante ocolitoare de 13 km, iar autoritățile planifică un drum de legătură până la Aeroportul Ghimbav. Varianta ocolitoare pentru stațiunile montane este, de asemenea, în fază de proiectare, iar în acest an ar trebui finalizată și Centura Comarnic de 6 km, care va prelua parțial traficul de pe Valea Prahovei.

În privința lucrărilor la centura ocolitoare Azuga-Bușteni, constructorul va începe lucrările în curând.

Sursa stire:
Etichete: autostrada A0 Centura Capitalei Cluj-Napoca infrastructură lucrări publice
Autor: Paraschiv Dumitru