Străzile din Oslo sunt pline de vehicule străine care livrează alimente, majoritatea având numere de înmatriculare românești. Poliția nu exclude varianta traficului de persoane, a declarat Lasse Johsen de la poliția din Oslo, conform publicației NRC.
De exemplu, la centrul de remorcare din Alnabru, au fost identificate 21 de vehicule românești, multe dintre ele având echipamente de livrare de la diverse companii de livrare.
Numărul mașinilor străine a crescut, iar o țară se deosebește. Am observat surprinzător de multe vehicule din România. În prezent, avem 21, ceea ce este destul de mult”, a declarat Morten Dahl, care lucrează la Bymiljøetaten, agenția responsabilă de administrația spațiilor publice și gestionarea traficului în Oslo.
Cum funcționează rețeaua de infractori români
Curierii din Oslo sunt români și ajung să fie recrutați pe rețelele sociale de „agenți” care îi preiau de când ajung în țară. Este, de cele mai multe ori, vorba de persoane vulnerabile.
Agenții le oferă asistență în obținerea unui număr de identificare personală (D-nummer), o adresă și un vehicul. Poliția a transmis că este vorba de o metodă cunoscută: românii colectează informații de identitate și înființează firme pe persoană fizică în numele livratorilor.
Prin acestea, ei încheie contracte cu diverse companii, iar livrările sunt realizate de curierii din România, iar banii câștigați din livrări ajung în conturile gestionate de organizatori.
Publicația NRK a identificat mai multe grupuri românești pe Facebook unde oamenii cumpără, vând și închiriază conturi de curierat cu Wolt și Foodora.
De asemenea, un număr mare de companii sunt înregistrate la aceeași adresă. La o adresă din Oslo, sunt înregistrate aproximativ 40 de persoane și aproape tot atâtea companii. Unele adrese „recurente” nu sunt deloc reședințe.