Investigarea accidentului aviatic din 12 iunie, ce a avut loc în Ahmedabad, India, a adus la lumină informații relevante din înregistrările cutiei negre. Conform datelor, primul ofițer, care pilota un Boeing 787 Dreamliner, a întrebat căpitanul Sumeet Sabharwal despre motivele pentru care a mutat comutatoarele de combustibil în poziția „oprit” la scurt timp după decolare.
Cei doi piloți, Sabharwal și primul ofițer Clive Kunder, aveau împreună o experiență de zbor de peste 19.000 de ore. Deși autoritățile aviatice, inclusiv AAIB și Direcția Generală a Aviației Civile, nu au oferit commentarii imediat, un raport preliminar a indicat o trecere rapidă a comutatoarelor de combustibil de la „funcționare” la „oprit”. Aceasta s-a întâmplat cu o secundă înainte ca avionul să decoleze.
Imaginile de supraveghere au arătat activarea unei turbine de rezervă, sugerând o pierdere a puterii motoarelor. Înregistrarea din cabina de pilotaj surprinde un dialog în care unul dintre piloți îl întreabă pe celălalt de ce a oprit alimentarea cu combustibil, iar acesta răspunde că nu a făcut acest lucru.
Fără combustibil, avionul, care se îndrepta spre Londra, a început să piardă din altitudine, atingând 650 de picioare (aproape 200 de metri) înainte de a se prăbuși. Avionul a lovit un copac și o clădire, soldându-se cu 19 decese pe sol și 241 de victime din cele 242 de persoane aflate la bord.
Directorul general al Air India, Campbell Wilson, a declarat că raportul preliminar nu a identificat defecte mecanice, iar toate lucrările de întreținere au fost efectuate corect. Totuși, un expert în siguranța aviației a afirmat că dovezile circumstanțiale sugerează implicarea unui membru al echipajului în comutarea butoanelor de combustibil.
Accidentul a generat o dezbatere intensificată privind necesitatea instalării camerelor de filmat în cabina de pilotaj, care ar putea oferi informații valoroase în cazul unor incidente similare. De asemenea, Air India se confruntă cu o atenție sporită din partea autorităților de reglementare după raporturi de neconformitate cu standardele de siguranță.