Descoperă aplicația pentru noul buletin românesc și beneficiile sale

Descoperă aplicația pentru noul buletin românesc și beneficiile sale

Deținătorii de cărți electronice de identitate (CEI) pot explora avantajele noului document de identitate prin intermediul aplicației dedicate, disponibilă pentru descărcare pe portalul HUB de servicii electronice al Ministerului Afacerilor Interne (MAI). Aceasta poate fi accesată de la următorul link. Pentru a sprijini utilizatorii, MAI a publicat un Ghid pentru utilizarea aplicației, disponibil pe același portal. Este important de menționat că aplicația poate fi instalată doar pe stații de lucru PC sau laptop.

Funcționalitățile aplicației CEI

Aplicația dedicată cărții electronice de identitate oferă utilizatorilor, într-un format modern și ușor de utilizat, posibilitatea de a vizualiza informațiile personale înscrise pe CEI, inclusiv domiciliul și reședința. De asemenea, utilizatorii pot să se autentifice în diverse sisteme informatice și să semneze electronic documente prin intermediul semnăturii electronice avansate. Documentele semnate cu certificatul pentru semnătură electronică avansată emis de MAI au aceeași valoare legală ca cele semnate olograf.

Aplicația permite și vizualizarea informațiilor din certificatele digitale emise de MAI, stocate pe CEI, precum și resetarea PIN-urilor de autentificare și semnare, o opțiune utilă pentru utilizatorii care au uitat PIN-ul stabilit inițial.

Pentru a utiliza cartea electronică de identitate, este necesar un cititor de carduri (fie integrat în laptop, tastatura PC sau conectat extern) și aplicația dedicată CEI.

Inovații în dezvoltare

În prezent, specialiștii MAI lucrează la o aplicație care va permite dematerializarea CEI, transformând-o într-un document digital accesibil cetățenilor pe smartphone, un serviciu electronic prevăzut în cadrul proiectului D4eID - Digitalizare pentru promovarea cărții de identitate, finanțat prin PNRR, cu termen de finalizare în luna mai 2026.

Începând cu data de 10 iunie, prin HUB-ul de servicii electronice, va fi disponibil și serviciul electronic de atestare a domiciliului/reședinței, care va permite utilizatorilor să obțină online un certificat care atestă adresa de domiciliu sau reședință. Acest certificat va fi semnat electronic cu un certificat calificat de către Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor, putând fi transmis pe email oricărei persoane juridice sau fizice interesate.

Prima versiune a acestui serviciu va oferi un certificat în limba română, urmând ca ulterior să fie disponibilă o versiune multilingvă, recunoscută la nivelul Uniunii Europene.

Beneficiile cărții electronice de identitate

  • Dimensiune standardizată, similară cardurilor bancare, conform normelor europene;
  • Elemente avansate de securitate, care asigură protecție împotriva falsificării și furtului de identitate;
  • Posibilitatea utilizării ca document de călătorie;
  • Acces facil la servicii electronice și utilizarea pentru semnătura electronică.

Cetățenii pot solicita o carte electronică de identitate chiar și înainte de expirarea actualului document de identitate (model 1997).

Pentru mai multe informații despre avantajele noii cărți electronice de identitate, vizitați pagina oficială a proiectului.

Informatii preluate si adaptate din: Stirile PROTV
Etichete: aplicație CEI carte electronică de identitate document de identitate MAI securitate digitală
Autor: Paraschiv Dumitru