Grupul de lux LVMH se mândrește de multă vreme cu deținerea unora dintre cele mai prestigioase mărci de vinuri și băuturi spirtoase din lume. Coniacul Hennessy, șampania Moët & Chandon, Veuve Clicquot, Krug și Dom Pérignon, alături de rosé-ul din Provence Minuty, constituie bijuteriile diviziei sale Moët Hennessy. Aceste mărci au consolidat poziția grupului ca lider mondial în domeniul coniacului și al șampaniei.
În trecut, aceste branduri erau o sursă de mândrie, având în vedere că sticlele nu rămâneau mult timp pe rafturi. Totuși, divizia se confruntă acum cu provocări, deoarece criza coniacului și încetinirea vânzărilor de șampanie au afectat previziunile, conform publicației Le Monde.
După o ușoară încetinire în 2023, Moët Hennessy - deținut în proporție de 34% de grupul britanic Diageo, lider mondial în domeniul băuturilor spirtoase - a raportat pentru 2024 venituri de 5,9 miliarde EUR, în scădere cu 11%. Tendința negativă a continuat și în primul trimestru al anului 2025, cu o nouă scădere a vânzărilor cu 9%, atingând 1,3 miliarde de euro.
La prima vedere, divizia de vinuri și băuturi spirtoase ar putea părea un contributor minor la grupul condus de Bernard Arnault. Aceasta reprezintă doar aproximativ 7% din vânzările totale, fiind cu mult în urma puterii din domeniul modei, marochinăriei, distribuției de ceasuri și bijuterii, parfumurilor și cosmeticelor. Cu toate acestea, cota sa din profitul operațional rămâne semnificativă. Datorită marjelor ridicate, coniacul și șampania se integrează perfect în lumea luxului.