Judecătorii au stabilit că Vlad Pascu nu a acționat cu intenția de a ucide, fiind găsit vinovat de ucidere din culpă și vătămare corporală. Instanța a subliniat necesitatea unei reacții ferme din partea statului față de comportamentele periculoase în trafic, având în vedere gravitatea consecințelor.
Curtea de Apel Constanța a argumentat că accidentul a fost un eveniment imprevizibil, iar nu unul voit, așa cum susțineau părțile civile. Acest accident s-a produs în urma unei viteze excesive de 102,86 km/h, pe un sector cu limită de 50 km/h, în condiții de vizibilitate bună.
Martorii au descris comportamentul imprudent al lui Pascu, care se lăuda cu abilitățile sale de șofer și a fost lăsat să plece de la o oprire anterioară a poliției. Instanța a respins orice argument care ar putea diminua responsabilitatea inculpatului, subliniind că victimele se aflau pe acostament și că vinovăția îi revine exclusiv acestuia.
Curtea a considerat că pedeapsa de 10 ani de închisoare este proporțională cu gravitatea faptei, având în vedere și substanțele interzise găsite în organismul lui Pascu. Deși inculpatul este tânăr și are sprijin familial, judecătorii au concluzionat că statul trebuie să reacționeze sever la astfel de comportamente periculoase.