Un studiu recent arată că elevii din România dedică aproape 13 ore pe săptămână temelor, un timp semnificativ mai mare comparativ cu colegii lor din Finlanda, care alocă doar 6 ore. Alte țări precum Elveția, Cehia și Danemarca se situează la 7 ore săptămânal.
Conform expertului în neuropsihologie, Dr. Daniel Siegel, mai multe ore de studiu nu garantează rezultate mai bune. Acesta subliniază că un număr excesiv de ore de teme poate afecta învățarea profundă, întrucât timpul dedicat jocului și relaxării este esențial pentru dezvoltarea cognitivă a copiilor.
Siegel afirmă că atunci când copiii se joacă, sistemul lor nervos se relaxează, ceea ce îmbunătățește capacitatea de a raționa și de a rezolva probleme. De asemenea, el accentuează importanța unei legături emoționale sigure între părinți și copii, menționând că o atmosferă de susținere emoțională este crucială pentru dezvoltarea sănătoasă a acestora.
România se află în competiție cu alte țări, precum Georgia, care are o medie de 17 ore săptămânal, și Italia și Albania, cu câte 16 ore. Alte țări, cum ar fi Malta, Grecia și Moldova, se situează la 14 ore. De asemenea, există țări care alocă timp mai puțin pentru teme, cum ar fi Irlanda și Slovenia, cu 9 ore, și Finlanda, cu doar 6 ore, care are cea mai mică medie din Europa.
Dr. Daniel Siegel va susține o conferință la ParentED Fest 2025, un eveniment dedicat părinților, unde se vor discuta aspecte esențiale despre creșterea și educarea copiilor. Festivalul se va desfășura pe 4 și 5 octombrie 2025, la București, și va aduce împreună experți internaționali în domeniul parenting-ului.
Biletele pentru eveniment sunt disponibile pe site-ul oficial al festivalului și în rețeaua IaBilet.ro.