Compania Dallbogg, care a intrat pe piața asigurărilor RCA din România în decembrie 2024, a ajuns să aibă 150.000 de clienți într-un timp scurt. Totuși, problemele de comunicare și întârzierile la plăți au fost frecvent semnalate de către clienți și service-uri. În urma acestor nemulțumiri, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a decis suspendarea activității firmei pentru o perioadă de trei luni, începând cu 1 iulie.
Dallbogg a reușit să câștige o cotă de piață de aproape 3%, fiind populară în special în rândul șoferilor mai în vârstă, din orașe mici sau mediul rural, datorită prețurilor competitive. Președintele UNSICAR, Dorel Duță, a menționat că această strategie s-a bazat pe frecvența mai redusă a accidentelor în rândul acestor vehicule.
Cu toate acestea, numeroase reclamații au fost adresate ASF, care au inclus întârzieri în procesarea daunelor și neîndeplinirea obligațiilor contractuale. În urma acestor plângeri, ASF a informant autoritățile europene și pe cele din Bulgaria, ceea ce a dus la suspendarea activității Dallbogg.
Deși compania nu va mai putea emite polițe noi, clienții care au deja asigurări valabile pot continua să beneficieze de protecția acestora. Alexandru Petrescu, președintele ASF, a subliniat că polițele rămân valide până la expirare, iar Dallbogg are obligația de a deservi clienții.
Experții recomandă ca șoferii să nu se concentreze exclusiv pe cel mai mic tarif atunci când aleg o poliță RCA, având în vedere acoperirea costurilor medicale și alte cheltuieli în cazul unui accident. Mădălin Roșu de la BAAR a evidențiat importanța unei asigurări adecvate, care să acopere toate aspectele necesare în caz de daune.
Autoritatea Europeană de Supraveghere Financiară va analiza situația Dallbogg după perioada de suspendare pentru a decide dacă firma poate relua emiterea polițelor.