Cum se transformă imaginea Coca-Cola în Germania în urma crizei politice din SUA

Cum se transformă imaginea Coca-Cola în Germania în urma crizei politice din SUA
Pexels-Hanna Pad

De-a lungul timpului, brandurile americane au avut o prezență semnificativă în Germania, mai ales în regiunile vestice, unde influența aliată a fost puternică după al Doilea Război Mondial.

În perioada postbelică, produsele americane, inclusiv țigările, erau atât de populare încât ajungeau să fie folosite ca monedă de schimb pe piața neagră germană.

Sportivii de renume au contribuit la promovarea acestor branduri, cum ar fi fostul campion Max Schmeling, care a reprezentat Coca-Cola în Germania după cariera sa sportivă.

Astăzi, imaginea Statelor Unite a suferit modificări semnificative în Germania, ceea ce ridică întrebări cu privire la modul în care companiile americane își pot menține reputația. Ca răspuns, unele dintre aceste firme au început să se prezinte ca fiind "Fabricat în Germania".

Campania McDonald's, de exemplu, subliniază importanța aprovizionării din Germania, cu 65% din materiile prime provenind din această țară, având ca scop consolidarea legăturilor cu consumatorii germani.

Percepția brandului Tesla a fost influențată de politicile și declarațiile controversate ale CEO-ului său, Elon Musk, ceea ce a dus la o scădere a popularității sale în Germania.

În Canada și Danemarca, de asemenea, s-au observat tendințe similare de boicotare a produselor americane, iar brandurile locale își promovează produsele ca fiind fabricate local.

Coca-Cola a reacționat la aceste schimbări printr-o campanie denumită "Fabricat în Germania", care pune accent pe angajații locali și pe legăturile sale cu comunitatea germană, având ca scop distanțarea de politica americană.

Etichete: branduri americane Coca-Cola criza de imagine Germania marketing
Autor: Paraschiv Dumitru