Recent, datele furnizate de brokerul de asigurări Marsh McLennan arată o creștere semnificativă a costurilor de asigurare pentru navele care navighează în Golful Persic. Tarifele au urcat la 0,2% din valoarea navei, comparativ cu 0,125% înaintea atacului surpriză al Israelului asupra Iranului.
În Marea Roșie, de asemenea, s-au observat creșteri ale tarifelor pentru riscuri de război, iar polițele pentru porturile din Israel au crescut de trei ori, ajungând la 0,7%. Valabilitatea ofertelor de asigurare a fost redusă de la 48 de ore la 24 de ore, ceea ce reflectă o stare de neliniște în industrie.
Marcus Baker, director global în cadrul Marsh, a declarat că, deși situația rămâne limitată la regiune, riscurile sunt acoperite pentru a permite continuarea fluxului de mărfuri.
În același timp, unele companii maritime au început să evite Strâmtoarea Ormuz, un punct esențial pentru exporturile de petrol, ceea ce sugerează o anxietate crescândă în rândul operatorilor din domeniu. Jakob Larsen, șeful departamentului de securitate al Bimco, a observat o „scădere modestă” a numărului de nave care traversează această zonă strategică.
Strâmtoarea Ormuz, situată între Iran și Oman, constituie o legătură crucială între Golful Persic și Marea Arabiei, iar o eventuală blocare, chiar și temporară, ar putea determina creșteri semnificative ale prețurilor energiei și întârzieri în livrările de mărfuri.