Coșmarul pasagerilor: 32 de ore de zbor fără destinație finală

Coșmarul pasagerilor: 32 de ore de zbor fără destinație finală

Călătoria a avut loc pe 24 mai, când zborul Condor DE1234 ar fi trebuit să efectueze o rută obișnuită de 1.928 de kilometri între Zürich și Heraklion, în Creta.

Deși avionul a decolat cu o întârziere de aproximativ 30 de minute, zborul părea să decurgă fără probleme. După două ore, aeronava a început coborârea spre insula grecească.

„Zborul Sisif”

Din păcate, aterizarea a fost împiedicată de vânturi puternice, care au forțat avionul să survoleze zona pentru o perioadă, până când pilotul a decis să devieze către Atena pentru realimentare. Aeronava a aterizat în capitala Greciei la ora 11:24, ora locală – la trei ore după plecarea din Zürich.

După aproximativ două ore și jumătate, echipajul a încercat din nou să ajungă cu cei 137 de pasageri la Heraklion, dar a fost forțat să renunțe și de această dată.

Condițiile meteorologice erau în continuare severe. După o nouă perioadă de survol, avionul a fost deviat spre insula Kos pentru alimentare, unde a aterizat la ora 15:28, după un zbor de o oră și jumătate.

Cum aeronava ajunsese din nou aproape de limita de combustibil, echipajul a decis să se îndrepte spre Salonic, al doilea oraș ca mărime al Greciei, considerând că era un loc potrivit pentru ca pasagerii și echipajul să-și petreacă noaptea. Avionul a aterizat acolo la ora 18:04 – la 11 ore după plecarea din Zürich.

A doua zi dimineață, la ora 9, s-a făcut o ultimă tentativă de a ajunge în Creta, dar avionul a fost nevoit din nou să survoleze zona din cauza vântului. Și de această dată s-a decis devierea către Atena, unde echipajul a renunțat complet la misiune și a hotărât să revină în Elveția, ajungând la Zürich la 32 de ore după decolarea inițială.

Reprezentanții Condor au declarat că „din cauza condițiilor meteorologice extreme și a vânturilor puternice, decolările și aterizările pe aeroportul Heraklion erau posibile doar într-o măsură limitată”.

Călătorii au primit doar un pahar de apă

În timpul acestei călătorii fără rezultat, avionul a aterizat de cinci ori în diferite locuri. În plus, pasagerilor li s-a oferit doar un pahar cu apă, iar mulți au vomitat în timpul apropierilor de Heraklion din cauza turbulențelor.

Ajunși la Salonic, pasagerii au fost nevoiți să-și plătească singuri cazarea la hotel, deși, conform reglementărilor europene, sunt eligibili pentru rambursare.

Nu este pentru prima oară când pasagerii trec printr-o „excursie” involuntară. Anul trecut, pasagerii British Airways au zburat ore întregi deasupra Atlanticului, doar ca avionul să se întoarcă la jumătatea drumului din cauza unei probleme tehnice.

Informatii preluate si adaptate din: Stirile PROTV
Etichete: aeroport condiții meteo întârziere pasageri zboruri
Autor: Paraschiv Dumitru