Un raport recent de 15 pagini a generat discuții intense în jurul prăbușirii unui avion Air India. Deși redactat cu un ton echilibrat, un aspect continuă să stârnească îngrijorare în rândul anchetatorilor și al experților din domeniul aviației.
Imediat după decolare, ambele comutatoare de control al alimentării cu combustibil ale unui Boeing 787, cu o vechime de 12 ani, s-au mutat brusc pe poziția „cut-off”, ceea ce a dus la oprirea motoarelor și la pierderea totală a puterii – o situație care, în mod obișnuit, se întâmplă doar la aterizare.
Înregistrările din cabina de pilotaj arată un schimb de replici între cei doi piloți, în care unul întreabă de ce alimentarea a fost oprită, iar celălalt neagă că ar fi făcut acest lucru. La momentul incidentului, copilotul se afla la manșă, în timp ce căpitanul monitoriza situația.
Comutatoarele au fost readuse în poziția normală de zbor, ceea ce a permis motoarelor să fie repornite. Cu toate acestea, prăbușirea a avut loc într-un interval de timp foarte scurt, avionul rămânând în aer mai puțin de un minut, înainte de a se prăbuși într-un cartier din Ahmedabad, India.
După publicarea raportului preliminar, au apărut diverse speculații cu privire la cauzele accidentului, iar finalizarea investigației este așteptată în aproximativ un an. Diverse surse media au subliniat că atenția se concentrează acum asupra rolului căpitanului în cabină.
Sumeet Sabharwal, căpitanul zborului, și copilotul Clive Kunder, aveau împreună peste 19.000 de ore de zbor, fiind experimentați în operarea Boeing-ului 787. Amândoi au trecut toate testele medicale necesare înainte de zbor.
Valul de speculații a generat reacții puternice din partea comunității de piloți din India, care s-au arătat deranjați de informațiile apărute în presă.