Controversata taxă auto: Ce măsuri propune premierul Ilie Bolojan pentru anul viitor

Controversata taxă auto: Ce măsuri propune premierul Ilie Bolojan pentru anul viitor
Pexels-Erik Mclean

Premierul Ilie Bolojan a discutat recent despre noua taxă auto, care va intra în vigoare anul viitor, în cadrul unui interviu. Această taxă va lua în considerare atât capacitatea cilindrică a vehiculului, cât și nivelul de poluare.

Noua abordare a taxării a stârnit controverse în industria auto. Producătorii și importatorii de automobile afirmă că sistemul propus ar putea încuraja achiziția de mașini vechi și poluante, având în vedere că diferențele între taxe sunt minime, de câteva zeci de lei.

„Nu ar fi mai bine să cumpăr o mașină veche de 15 ani? Poluez mai mult, dar plătesc mai puțin?” a întrebat un jurnalist în cadrul interviului. La care premierul a răspuns că există o schemă în care mașinile noi beneficiază de un discount de 20%, în timp ce mașinile mai vechi sunt penalizate cu aceeași valoare. Astfel, deținerea unei mașini Euro 2 sau Euro 3 va genera o penalizare minoră, în timp ce deținerea unei mașini noi va aduce beneficii fiscale.

Bolojan a explicat că impozitul de bază se bazează pe capacitatea cilindrică, astfel încât vehiculele cu capacitate cilindrică mare vor avea taxe mai mari, în timp ce modelele cu capacitate cilindrică mică vor beneficia de taxe reduse.

„Există două principii: plata proporțională cu capacitatea cilindrică și penalizarea invers proporțională cu vechimea mașinii”, a adăugat el.

Etichete: Ilie Bolojan impozit industrie auto mașini vechi poluare taxă auto
Autor: Paraschiv Dumitru