Lucrările la al doilea cel mai lung viaduct din Europa continuă pe Autostrada Transilvania, după o întrerupere de 12 ani. Aceasta va permite șoferilor să traverseze rapid un lac de acumulare din apropierea localității Suplacu de Barcău.
Viaductul, care a început construcția în 2008, are o lungime de 1,8 kilometri și este finalizat în proporție de 85%. Potrivit managerului adjunct de proiect, Gheorghe Mârza, s-au aplicat deja vopsele anticorozive, iar echipele lucrează la ultimele teste și pregătirile pentru așternerea primului strat de asfalt.
O parte semnificativă a lucrărilor se desfășoară în zona câmpului petrolier de la Suplacu de Barcău, unde sunt necesare mutări ale rețelelor de țiței și gaze, precum și lucrări de terasamente.
Un alt tronson, Chiribiș-Biharia, măsoară 28,5 kilometri și va include 18 poduri și pasaje, constructorul afirmând că se lucrează intens la terasamente, poduri și scurgerea apelor, cu speranța finalizării lucrărilor anul viitor, în funcție de condițiile meteorologice.
Finalizarea acestor tronsoane va facilita circulația pe autostrada A3, de la Nușfalău până la granița cu Ungaria. Ionuț Ciurea, șeful Pro Infrastructura, a declarat că există optimism cu privire la finalizarea întregului proiect în următorii doi ani, cu excepția a 40 de kilometri din zona Zalăului.
În plus, autoritățile au anunțat construcția unui nou drum expres de 11 kilometri, Someș Expres, care va conecta Satu Mare de granița cu Ungaria.