Companiile de leasing din China se confruntă cu pierderi semnificative deoarece avioanele lor au fost reținute de autoritățile ruse, iar multe exporturi de mărfuri au fost confiscate ca urmare a interdicțiilor impuse de Moscova. Aceste măsuri au fost justificate prin afirmația că bunurile ar putea susține eforturile de război ale Ucrainei.
Chiar dacă oficialii din Rusia și China subliniază constant „prietenia fără limite” dintre cele două țări, Beijingul este acuzat de implicare indirectă în conflictul din Ucraina.
AVMAX, o companie din Guangdong, a raportat despăgubiri de asigurare de 23 de milioane de dolari pentru trei avioane reținute, care nu au fost returnate de Rusia. Aceasta este parte dintr-o serie de active chinezești confiscate în ultimele ani.
Avioanele erau echipamente turbopropulsoare dezvoltate de De Havilland Canada și au fost închiriate companiilor aeriene rusești. În ciuda eforturilor de recuperare, AVMAX nu a reușit să reia aeronavele, iar situația sa nu este un caz izolat.
Airwork, o altă firmă din Zhejiang, a avut șase aeronave cargo Boeing 757 confiscate, generând pierderi de milioane de dolari. Aceasta continuă să se confrunte cu litigii îndelungate pentru recuperarea activelor.