Comuna din România fără șomaj, unde se vor intersecta două autostrăzi și valoarea proprietăților s-a dublat

Comuna din România fără șomaj, unde se vor intersecta două autostrăzi și valoarea proprietăților s-a dublat

Primarul Nicolae Cocoș a detaliat viziunea sa privind valorificarea oportunităților de dezvoltare a comunei.

Alegeri 2025

Într-un context electoral, Maia Sandu a făcut un apel la vot și a transmis un mesaj de susținere pentru Nicușor Dan, apreciindu-i decența, rezistența și respectul pentru adevăr.

La rândul său, reacția premierului Poloniei la vizita „pro-rusului român George Simion” la Varșovia a fost clară, iar Nicușor Dan a prezentat propuneri pentru românii din diaspora care doresc să se reîntoarcă în țară, adresând temerile acestora.

Candidatul independent Nicușor Dan a subliniat patru chestiuni esențiale ce trebuie rezolvate în privința finanțelor din România.

Plan de dezvoltare

„Prin planul de dezvoltare pe care îl avem, ținem cont de toate aceste investiții și încercăm, pe cât posibil, să generăm o plusvaloare din schimbările ce ne pot afecta,” a declarat edilul într-un interviu pentru publicația Turnul Sfatului.

Referitor la riscurile pierderii caracterului rural-tradițional al localității, primarul a afirmat: „Ne place sau nu, trebuie să mergem înainte! Într-adevăr, Boița se va dezvolta foarte mult.”

Potențialul economic

Potențialul economic al zonei a atras deja numeroși investitori. „Acum suntem ca o mireasă, curtată de toată lumea! Dar, nu ne 'mărităm' cu nimeni până nu finalizăm ceea ce gândim în privința investițiilor,” a subliniat primarul.

Administrația locală a realizat studii pentru a identifica domeniile economice potrivite. „Având în vedere că vom avea cel mai mare nod rutier din țară, prin intersecția celor două autostrăzi, am conceput un parc industrial de aproximativ 82 de hectare, dedicat sectorului de depozitare și logistică,” a precizat Cocoș.

Primarul a subliniat sprijinul acordat constructorilor autostrăzilor: „Am făcut o prioritate din a oferi tot sprijinul necesar, având în vedere că interesul nostru și al tuturor românilor este finalizarea acestor autostrăzi.”

Referindu-se la întârzierile în realizarea proiectelor, edilul a explicat: „Trebuie să ținem cont că traversează un fond forestier, iar procedura de expropriere durează mai mult decât s-a estimat inițial. Constructorul este motivat și dispune de utilaje performante, având numeroase angajări.”

Locuri de muncă și dezvoltare demografică

Un aspect remarcabil este situația locurilor de muncă din zonă. „La Boița nu există șomaj. Dimpotrivă, sunt prea multe locuri de muncă. Concurența în acest sector duce la salarii mai mari,” a remarcat primarul.

Impactul primului tronson de autostradă deschis până la Sibiu a influențat pozitiv comunitatea. „De la Boița până la Sibiu, pe acest tronson de autostradă, facem în medie 12 minute. Valoarea proprietăților în comună s-a dublat și, în multe cazuri, a crescut chiar mai mult,” a adăugat Nicolae Cocoș.

Un efect important este schimbarea tendințelor demografice: „Ceea ce mă bucură este că tinerii din localitate aleg să nu mai migreze și rămân aici. De asemenea, a început să apară interes din afară, având tineri din alte părți care aleg să se mute aici.”

În concluzie, primarul subliniază filozofia care ghidează dezvoltarea comunei: „Eu nu cred că există localitate bogată cu oameni săraci.”

Sursa stire:
Etichete: autostrăzi Boița demografie dezvoltare economică investiții locuri de muncă primar valoarea proprietăților
Autor: Paraschiv Dumitru