Conform unui proiect de lege recent publicat pentru dezbatere publică de Ministerul Muncii, angajații din sectorul public care lucrează peste program sau în zilele de sărbătoare vor beneficia de compensații. Acestea se vor concretiza în ore libere plătite sau, în anumite condiții, în sporuri financiare.
Proiectul prevede ca munca suplimentară să fie compensată prin ore libere plătite în termen de 60 de zile de la efectuarea acesteia. Dacă acest lucru nu este posibil, muncitorii vor primi un spor de 75% din salariul de bază pentru orele suplimentare lucrate în luna următoare.
De asemenea, munca prestată în zilele de repaus săptămânal sau de sărbători legale va fi plătită cu un spor de 100% din salariul de bază, în cazul în care orele libere nu pot fi acordate în termenul stabilit.
Este important de menționat că aceste ore suplimentare trebuie să fie aprobate în scris de către superiori, iar numărul total de ore suplimentare efectuate nu poate depăși 360 pe an. În cazul depășirii a 180 de ore, este necesar acordul sindicatelor sau al reprezentanților angajaților.
Pentru angajații care lucrează în intervalul orar 22:00 - 6:00, se preconizează un spor de 25% din salariul de bază, dar doar dacă munca de noapte depășește trei ore. Aceste reglementări nu se aplică angajaților plătiți cu ora sau celor care lucrează în regim part-time.
Noua lege este așteptată să intre în vigoare pe 1 ianuarie 2027.









