Comerțul online din România accelerează cu ajutorul inteligenței artificiale, piața depășind 8 miliarde de euro

Comerțul online din România accelerează cu ajutorul inteligenței artificiale, piața depășind 8 miliarde de euro

România devine o piață din ce în ce mai relevantă în domeniul comerțului online, având un loc fruntaș la nivel european.

În era inteligenței artificiale, sectorul se transformă semnificativ, de la personalizarea experienței de cumpărare până la optimizarea livrărilor și anticiparea comportamentului consumatorilor, înregistrând o creștere remarcabilă.

În ultimii ani, datorită inovațiilor tehnologice, tot mai multe magazine oferă clienților posibilitatea de a proba virtual îmbrăcăminte sau accesorii. Există situații în care aceste platforme recomandă produse specifice pentru achiziție.

Magazinele pot informa clienții cu privire la stocurile limitate ale anumitor produse sau le pot genera liste de cumpărături bazate pe istoricul achizițiilor.

Citește și

Românii au început să facă provizii, asemănător cu perioada pandemică, din cauza incertitudinilor actuale. Ce produse au fost cele mai căutate?

O companie românească a dezvoltat un sistem capabil să prezică comportamentul de cumpărare, oferind astfel atât avantaje clienților, cât și retailerilor, care pot optimiza operațiunile și gestionarea stocurilor.

Fondator: „Toate companiile se luptă pentru atenția consumatorului, dar puține sunt cele care își concentrează eforturile pe nevoile acestuia. Astfel, ne-am propus să înțelegem profund cerințele clienților și să răspundem acestora într-un mod proactiv. De exemplu, putem întreba un consumator: „Așa-i că vrei acest produs mâine?” Această abordare este deosebit de relevantă pentru produsele de consum frecvent, alimente proaspete sau cosmetice.”

Un alt exemplu de utilizare a inteligenței artificiale este un integrator de servicii de curierat care colaborează cu 350 de magazine online.

Alt fondator: „Sprijinim brandurile de e-commerce în simplificarea colaborării cu firmele de curierat. Suntem un integrator de servicii, având o abordare tehnică, care ajută la determinarea automatizată a curierului optim în funcție de cost și calitate, de fiecare dată când se plasează o comandă.”

Fondator GPEC: „Utilizatorii doresc o experiență cât mai simplă, cu un site intuitiv și personalizat, care să ofere recomandări de produse similare cu cele achiziționate anterior, facilitând astfel procesul de cumpărare.”

Pe piață, se observă o creștere a numărului de magazine online românești care vând internațional, în diverse domenii.

Comerțul online nu doar că își menține tendința ascendentă, dar accelerează considerabil. Potrivit estimărilor, în acest an, piața va depăși pragul de 8 miliarde de euro.

Peste 60% dintre clienți au o experiență de peste 5 ani în achizițiile online, cele mai populare categorii fiind produsele de îngrijire, modă, farmaceutice și electronice. În medie, un cumpărător român a cheltuit 857 de euro în 2024 pe platformele online.

Informatii preluate si adaptate din: Stirile PROTV
Etichete: comerț online creștere economică e-commerce inovație inteligență artificială magazine online tehnologie
Autor: Paraschiv Dumitru